Lezen | Ik ben pelgrim, Voor jou en Lieve mama

Ik ben pelgrimInmiddels heb ik alweer heel wat boeken gelezen en loop ik zelfs achter met het beschrijven hiervan op mijn blog. Gezien ik ook nog heel wat boeken heb liggen, ga ik toch een aantal boeken overslaan en alleen de boeken die mij het meest aanspraken bespreken. De afgelopen tijd heb ik weer drie pareltjes van boeken lezen. Heel verschillend, maar ik ben dan ook iemand die van afwisseling houdt. Overigens heb ik voor mijn verjaardag een aantal boekenbonnen gekregen en ben ik dus op zoek naar boeken die ik écht gelezen moet hebben. Ik heb een hele lijst vol, maar ben niet zo goed in kiezen, dus als jullie nog tips hebben, graag!

Ik ben pelgrim – Terry Hayes

Een boek dat mij werd aangeraden door mijn werkgever en ik ben er blij mee. Het was een heerlijk dik boek, waardoor ik er lang van heb kunnen genieten. Het vertelt eigenlijk de verhalen van twee verschillende personages, die uiteindelijk met elkaar verweven zijn. Het boek begint met een moord op een vrouw in een hotel in New York. Hier komt meteen Pelgrim in beeld, een Amerikaanse geheim agent die inmiddels verschillende identiteiten achter zich heeft. Daarnaast wordt er verteld over een onthoofding van een man in Jeddah. Voor zijn zoon, in het boek de Saraceen genoemd, is dit de aanleiding om te radicaliseren en de vijand Amerika iets groots aan te willen doen. Gedurende het verhaal kom je steeds meer te weten over de plannen van de Saraceen en de pogingen van de Pelgrim om hem te ontmaskeren.
Om een lang verhaal kort te maken. Ik vind het een prachtig boek. Het is erg mooi geschreven en het zit heel erg goed in elkaar. Daarnaast is het thema erg actueel, waardoor je tot nadenken wordt aangezet. Het verhaal is verre van voorspelbaar, wat het boek erg spannend maakt en je het het liefst in één keer weg wil lezen. Een aanrader als je van thrillers houdt.

Voor jou – Jojo Moyes

Dit is een boek dat mij heel erg geraakt heeft. Ik las dit boek toen ik een midweek weg was en wat was ik blij dat mijn vriendin het ook fijn vond om ’s avonds lekker op der veranda te zitten lezen. Het boek vertelt het verhaal van Louisa die ontslagen wordt en op zoek moet naar een nieuwe baan. Uiteindelijk gaat ze aan de slag als verzorger van Will, een jongeman die door een ongeluk verlamd is en in een rolstoel zit. Dit levert een bijzonder verhaal op dat wordt beschreven in dit boek.
Het is echt een prachtig mooi verhaal. Het laat zien hoe zwaar het leven voor iemand met een dwarslaesie kan zijn, maar ook dat liefde veel kan overwinnen. Dat het in de liefde niet alleen om het uiterlijk en de omstandigheden gaat, maar dat het innerlijk heel veel belangrijker is. Het is een boek vol emoties en het verhaal sleept je echt mee. Het was vaak dan ook erg lastig om het boek weg te leggen. Het is echt een verhaal waar je even stil van wordt.

Lieve mama – Esther Verhoef

‘Lieve mama’ is echt een spannend boek, maar ook wel een beetje bizar. Het vertelt het verhaal van Helen, verpleegkundige, die heel erg gelukkig is met haar gezinnetje. Daarnaast wordt het verhaal van Ralph vertelt, een jongen van achttien die zich bezighoudt met dingen die voor een jongen van die leeftijd belangrijk zijn. Op gegeven moment laat hij zich door een vriend meeslepen om een overval te plegen op de woning van Helen.
Ik heb het boek met veel plezier gelezen en door de snelle schrijfstijl en plotwendingen was het erg spannend. Een minpunt is dat het verhaal niet heel erg realistisch is. Toch verpest dit voor mij niet de spanning in dit boek. Het is een heerlijk boek om tussendoor even weg te lezen.

18 gedachtes over “Lezen | Ik ben pelgrim, Voor jou en Lieve mama

  1. “Ik ben Pelgrim” ligt hier ook te wachten. Ik was er al in begonnen, maar door tijdsgebrek heb ik niet kunnen verder lezen. Of niet willen verder lezen. Want ik wil het helemaal in 1 stuk uitlezen. Dank dus voor je ‘reminder’, ik moet hoogdringend dit boek opnieuw vastnemen en gaan lezen!

  2. Voor jou las ik ook… een heel mooi boek!
    Ik ben Pelgrim… ligt hier klaar om gelezen te worden… Zoetie heeft hem gelezen en vond hem heel goed… ik ben heel benieuwd naar! 🙂

  3. Pingback: Lezen | Genesis, De 100 jarige en Vier plus één | Zo simpel is dan geluk

Geef een reactie

