Zo simpel is dan geluk #25


2015-11-23 15.00.48

Geluk zit hem in de kleine dingen. Vandaar ook de titel van mijn blog, zo simpel is dan geluk. Het zonnetje dat schijnt, een mooi nummer op de radio… Er zijn heel wat kleine dingen waar ik van geniet. Daarom zal ik regelmatig een lijstje plaatsen met de dingen waar ik blij van word.

  • Na de vervelende rekentoets (ik vond hem wel meevallen, maar dat durf ik pas te zeggen als ik mijn cijfer heb) gezellig met vriendinnen naar de Yoghurt Barn in de Pijp geweest. Heerlijk genoten van een lekkere yoghurt met brownies en een caramel macchiato.
  • M’n neefje aanmoedigen bij het afzwemmen. Hij heeft zijn A-diploma gehaald, topper!
  • De nieuwe cd van de 3Js. Echt een pareltje. Binnenkort meer daarover.
  • Spijbelen tijdens Nederlands, haha! We gingen voor de honderdste keer hetzelfde oefenexamen bespreken (omdat de rest van de klas het nog niet gemaakt had) en daar hadden mijn vriendin en ik niet zoveel zin in, dus hebben we dat tegen de lerares gezegd en zijn we weggegaan. Voelde toch wel een beetje als ouderwets spijbelen! We hebben ontzettend veel lol gehad.
  • High tea met de hele familie. Het was heel erg gezellig en de hapjes waren ontzettend lekker.
  • Sinterklaas is weer in het land. Ik vind het zo’n geweldig leuk feest. Ik heb ook stiekem op de bank de landelijke intocht zitten kijken en me met name dood gelachen om Pietje Paniek.
  • Het ene moment een patiënte die net haar man is verloren troosten, het volgende moment kletsen met een jongetje over Sinterklaas. Mijn werk is heel gevarieerd en daardoor heel erg fijn om te doen.
  • De kinderen die langs de deur komen tijdens Sint Maarten. Zo ontzettend schattig!
  • Schaatsen! Zelf kan ik het niet (vanwege de pijn, niet dat jullie denken dat ik val ofzo), maar het wedstrijdseizoen is inmiddels weer begonnen. Dat wordt dus weer heerlijk schaatsen kijken de komende tijd. Ook het kunstschaatsen vind ik altijd erg leuk om te kijken.
  • ‘Maar buiten is het feest’ van Arthur Japin, echt een prachtig, aangrijpend boek.
  • Mijn oude teamgenootjes die zich weer geplaatst hebben voor het NK twirlen. Geweldig, super verdiend ook. Dat wordt weer een gezellige dag supporten.
  • Goede resultaten behalen op school. Ik had niet anders verwacht van mezelf, maar toch is het wel erg fijn!
  • Op een regenachtige dag zowel op de heen- als terugweg droog overkomen. Dat gebeurt negen van de tien keer overigens niet dus was ik ontzettend blij met die ene keer.
14 gedachtes over “Zo simpel is dan geluk #25

  1. Leuk! Ik heb zaterdag voor het eerst zelf gekunstschaatst. Moeilijk hoor… Als je het op tv ziet lijkt het allemaal heel makkelijk maar je moet er echt lenig en gecoördineerd voor zijn… Vooral dat eerste ben ik niet hahaha.

Geef een reactie

