Stilte…

betoogStilte, één enkel woord dat goed weergeeft wat er op dit moment gaande is op mijn blog. Stilte, eigenlijk kan ik er niet zo goed tegen. Ik vind het heerlijk wanneer het rumoerig is om mij heen. Zodra het hier in huis stil is zet ik dan ook muziek op. De stilte op mijn blog is een ander soort stilte, waarvan ik het ook jammer vind dat hij er is. Om eerlijk te zijn mis ik het bloggen wel een beetje en hoewel ik af en toe nog elders reageer, heb ik toch het gevoel dat er een grote afstand is ontstaan tussen mij en de blogwereld.

Om me heen zie ik de mooiste blogjes verschijnen van lieve, leuke, mooie, inspirerende bloggers. Blogjes die een statement maken, die een mooie ervaring beschrijven, die iets interessants vertellen, waar ik veel van leer. Ik zie leuke en interessante interacties tussen de verschillende bloggers. Geweldig leuk om te zien, maar er zelf ook aan meedoen, dat is weer een ander verhaal.

De afgelopen tijd heb ik mijn bed vaker gezien dan me lief is. Niet heel erg fijn in een drukke periode op het werk en een examenperiode op school. Bloggen is dus wel het laatste waar ik aan dacht en veel inspiratie om te bloggen doe je ook niet op wanneer je de hele dag in bed ligt. Deze post ben ik dan ook maar zonder er bij na te denken gaan typen om vervolgens maar te zien wat er uit mijn vingers komt.

Overigens heb ik (op twee examens na, waarvan de cijfers pas over een paar weken bekend zijn) al mijn examens wel gehaald. Heel erg fijn. De komende twee weken kan ik mijn opleiding dus even loslaten en me focussen op mijn werk en de fijne feestdagen die eraan komen. Daarnaast wil ik me weer wat meer gaan focussen op de kleine dingen die het leven mooier maken.

De laatste tijd ben ik vooral veel bezig geweest met mijn gezondheid, het afzeggen van uitjes en alles op een negatieve manier voelen. Het gebeurde een aantal keer dat vriendinnen uit mijn klas het over dingen hadden waar ik niks van wist. Begrijpelijk natuurlijk, want je kan niet alles met iedereen bespreken, maar ik trok het mij persoonlijk aan, natuurlijk was ik weer degene die er net even buiten viel. Onzin natuurlijk, dat weet ik ook en ook als het wel zo is is dat oké. Daarnaast ben ik ook veel voor anderen bezig geweest. Niet op de manier die ik vaak op blogs voorbij zie komen en waarvan ik dan denk, ik zou ook eens wat vaker op deze manier iets voor een ander moeten doen. Nee, op veel andere manieren die minder mooi zijn, waarvan mensen waarschijnlijk niet eens door heb dat ik het puur voor hen doe, maar die mij wel energie kosten. Niet dat dat erg is, alleen maar fijn juist.

Het was tijdens een kerstconcert dat ik besefte dat er iets moet veranderen. Tijdens het concert voelde ik even geen pijn, was de moeheid naar de achtergrond vervaagd en de hoofdpijn als sneeuw voor de zon verdwenen. Alle zorgen die er zijn vergat ik even en het enige wat ik kon was intens genieten van de muziek. Na afloop voelde ik me al snel weer moe en kwam de hoofdpijn weer opzetten. Ik besefte dat ik fysiek gewoon echt een klein beetje op ben. Een klein beetje maar hoor. Dat ik rust moet nemen, voor zover dat kan. Maar ook dat ik de laatste tijd eigenlijk niet meer de tijd nam om echt van dingen te genieten. Niet dat bepaalde dingen niet oprecht voor een blij gevoel zorgden, niet dat ik dingen niet meer waardeerde, maar toch was het anders.

Ik hoop dat ik me de komende tijd fysiek gezien wat beter ga voelen, zodat ik weer de ruimte heb om echt van het leven te kunnen genieten. Dat ik niet constant alleen maar aan het overleven ben. Ik hoop dat ik weer de knop kan omzetten om dingen op een positieve manier te zien. Dat ik weer intens kan gaan genieten van de kleine dingen. Dat ik weer wat actiever kan gaan bloggen. In mijn hoofd zit het goed, nu mijn lichaam nog en dan kan ik er weer helemaal tegenaan.

37 gedachtes over “Stilte…

  1. Er gebeurd veel met/in je hé? En dan juist nu ook fysiek wat vatbaarder, balen ………. maar ………. er zijn zo te lezen toch wel dingen om trots op te zijn.
    Bijna al je examens gehaald, heerlijk meis, gefeliciteerd!!
    Wat bij mij tegen negatieve dagen helpt, om van mezelf te vragen om aan het eind van elke dag iets positiefs op te schrijven. Hoe negatief mijn houding/gevoel ook is, door dat van mezelf te vragen veranderd mijn focus.
    En, je eerste stap om de stilte op je blog te verbreken is succesvol 🙂

  2. Ontzettend balen dat het allemaal niet zo lukt zoals je zou willen! Hier ook weinig energie om (inspirerende) artikelen te schrijven. Super dat je de examens gehaald hebt! Geniet van de 2 weken schoolvakantie meis!

  3. Wat vervelend dat het zo slecht gaat, jammer genoeg herken ik veel in wat je schrijft. Nu ik vakantie heb, merk ik dat ik echt helemaal op ben/was. Het is goed om nu echt je rust te pakken en dan kom je er hopelijk weer een beetje snel bovenop. Vergeet ondertussen trouwens niet te genieten van de feestdagen. Hele dikke -virtuele- knuffel van mij, Xoxo

  4. Die verrekte balans ook altijd tussen willen en kunnen, tussen denken en doen. Ik wens je een hoog energielevel en weinig pijn toe voor 2016. Dan kom je een heel eind..

    xxx

  5. Neem je tijd, hoor. Alles leuk en aardig, dingen voor anderen doen, maar in eerste instantie altijd jezelf op de eerste plaats zetten, zodát je ook daadwerkelijk iets zou kunnen doen voor een ander en daar ook van kan genieten. Eerst jij, dan de rest. Ik hoop dat het lichamelijk straks ook weer wat beter gaat. Goed voor jezelf zorgen is soms makkelijker gezegd dan gedaan. Sterkte en ik wens je hele mooie feestdagen toe. X

  6. Je moet goed naar je lichaam luisteren, ook al is het lastig, lukt het bloggen niet? Dan is het wel het minste waar je aan moet denken, denk eerst aan school, aan rust voor jezelf, en kijk dan of je weer lekker het bloggen op kan pakken. Ik denk dat de meeste dat wel zullen begrijpen, ik heb er net zelf een blogpauze opzitten, en ik heb er ook lekker mijn tijd voor genomen! gewoon doen waar je jezelf prettig bij voelt.

Geef een reactie

