Prettige feestdagen!

kerststukje‘Prettige feestdagen mevrouw’ eindig ik het gesprek en ik hang de telefoon op. Prettige feestdagen, het is zo vanzelfsprekend om te zeggen in deze tijd van het jaar, maar ik besef maar al te goed dat dit lang niet voor iedereen fijne dagen zullen zijn. Verschillende redenen zullen hiervoor zijn. De één leeft in oorlog, de ander is terminaal en bang om dood te gaan. De één heeft er moeite mee door psychische problemen, de ander is eenzaam en heeft niemand om de dagen mee door te brengen. Het is heel erg dubbel hoe iets voor de één een prachtige tijd kan zijn, terwijl het voor een ander een nare tijd is.

Daarom ben ik ook ontzettend dankbaar dat ik deze periode zelf wel op een fijne manier kan doorbrengen. Dat ik ga genieten samen met mijn lieve familie en vrienden. Dat we heel erg veel lachen met zijn allen, maar er ook ruimte is voor een traan. De dagen rondom de feestdagen ben ik gewoon aan het werk, maar ook daar hangt een goede sfeer en maken we er met zijn allen iets moois van.

Ik hoop oprecht dat alle lieve mensen die mijn blog volgen en wiens blog ik volg een mooie tijd tegemoet gaan. Ik hoop dat jullie net als ik kunnen genieten van de dagen met vrienden en familie of dat jullie op een andere manier genieten van deze tijd. Prettige feestdagen!

Heel veel liefs!

21 gedachtes over “Prettige feestdagen!

  1. Wat ben je toch een lieverd. Het is zeker niet voor iedereen fijn. Dan denk ik aan mijn over buurvrouwtje die ik mee nam om een kerstdiner/tapas uitje te maken. Het raakte me zo toen ze me vertelde dat ze zo eenzaam was met de kerstdagen. Haar man is inmiddels 10 jaar dood. Soms sta je er even bij stil hoeveel geluk je hebt dat je liefdevolle mensen om je heen hebt en deze dagen in liefde en vrolijkheid mag doorbrengen. Geniet van deze dagen! Dat gun ik je!

  2. nee, niet iedereen kan genieten van deze dagen. Zo zijn er ook mensen die rond deze tijd iemand verloren, en dan geeft feesten voor hen vaak een wrang gevoel.
    Gelukkig kan jij wel genieten met je familie!
    Geniet!!!

  3. Ja, het is goed om stil te staan bij de minder bedeelde.

    Ik vier de kerst bewust alleen. Maak het met en voor mezelf gezellig, kook uitgebreid en doe de dingen waar ik zin in heb. Voor mij een prima invulling van deze dagen.
    Wens jou buikpijn van het lachen, veel warmte en gezelligheid.

  4. Fijne Kerstdagen SAMEN.
    Wij gelukkig ook.
    Maar in onze omgeving…
    buurvrouw overleden en afgelopen donderdag begraven
    buurmans Kerst nooit meer hetzelfde
    Jonge scholier vorige week verongelukt.
    Ook deze week begraven.
    Een leegte achtergelaten
    Verslagenheid
    Kerst vier je nooit meer…

    Gezegend zijn wij die dat niet meemaken.

Geef een reactie

