Een mooi begin van het nieuwe jaar

12471414_10206958505154271_3571192836023712997_oTevergeefs blijf ik hopen op een berichtje, maar mijn telefoon blijft akelig stil. Ik laat het los, het is goed zo. Ik heb heerlijk een weekje vakantie en daar wil ik van genieten. Ik heb eigenlijk helemaal niks leuks op de planning, maar dat vind ik eerlijk gezegd niet zo’n punt. Afgelopen weken waren ontzettend druk op mijn werk, zelfs de arts werd het even teveel. Alleen maar fijn dus dat ik nu de rust kan nemen die mijn lichaam en geest zo hard nodig hebben.

Oud en Nieuw bracht ik door met vriendinnen. Ik keek er enorm naar uit. Eindelijk weer even de tijd om bij te kletsen en het gezellig te hebben met elkaar. Veel gekletst werd er echter niet, eigenlijk werd het pas na middernacht echt gezellig. We keken een programma dat ik zelf eerder die dag al had terug gekeken. Tussendoor werd er wel gepraat. Met name over mijn vriendinnen, het moeilijke jaar dat zij achter de rug hadden en waar ze het op dit moment moeilijk mee hadden. Aan mij werd niks gevraagd en het lukte me er ook niet om er tussen te komen met mijn verhaal. Ik liet het maar begaan, blijkbaar hadden zij heel erg veel behoefte om hun verhaal te vertellen  dat is goed.

Ik testte mijn kennis tijdens ‘Ik hou van Holland’ en we hadden de grootste lol om Jandino die nogal wat moeite had met de achternaam van Tom Dumoulin. Even dacht ik weer aan de theatershow van Jandino waar ik ben geweest en de tranen die toen over mijn wangen rolden van het lachen. Al snel kwam middernacht naderbij, de champagne werd ontkurkt en we wensten elkaar een gelukkig nieuwjaar. Een moment van vreugde, maar voor mij ook wel een moment om even stil te staan. Alleen, omdat mijn vriendinnen er niet bij stil stonden en ik de kracht niet had om er zelf over te beginnen. Het besef dat dit mijn vriendin (een andere vriendin, zij ligt nu in het ziekenhuis) haar laatste jaar zal zijn, dat zij het ontzettend moeilijk heeft gehad de afgelopen feestdagen. Even alleen met mijn verdriet.

Het heeft alleen absoluut geen zin om hier lang bij stil te staan, dus toverde ik weer een lach op mijn gezicht en keken we samen naar het vuurwerk. Ik houd echt ontzettend van siervuurwerk en kan daar echt intens van genieten. We hadden de grootste lol met sterretjes op het balkon (helden op sokken zijn we) en probeerden tevergeefs een leuke foto van ons samen te maken. Het was gezellig op dat moment, heel erg gezellig.

De volgende ochtend werd ik thuis wakker met gigantische hoofdpijn. Niet van de drank, maar omdat het gewoonweg te zwaar was geweest voor mijn lichaam. Naar aanleiding van een vraag in de groepsapp reageerde ik en vertelde niet echt lekker in mijn vel te zitten. Vooralsnog volgde er alleen stilte. Ik liet het los en besloot er een relax dagje van te maken, veel meer was ook niet mogelijk.

Ik kroop met een boek (‘De 100 jarige man die uit het raam kom en verdween’ van Jonas Jonasson, ik vind het echt een geniaal boek tot nu toe) op de bank en dronk een kop thee met wat lekkers erbij. Simpel, maar echt ultiem genieten voor mij. Een perfect begin ban het nieuwe jaar. Daarnaast volgde ik het darten en zag hoe Jelle Klaassen – en later op de avond Raymond van Barneveld – zich in een spannende strijd na een grote achterstand terug vochten en wonnen. Geweldig.

Tegen de avond kwam er onverwacht een deel van de familie op bezoek, waaronder ook mijn lieve neefjes en nichtjes. Spontaan besloten we om gezellig samen te eten en Chinees te halen. Goede voornemens betreffende eten zijn niet aan ons besteed (en gezien de drukte in de snackbar/Chinees zijn wij niet de enige zonder dat goede voornemen) en dus stond de tafel niet veel later vol met eten zodat iedereen kon pakken waar hij zin in had. Een ongeregeld zooitje, maar wel een heel erg gezellig ongeregeld zooitje. Even vergat ik mijn hoofdpijn en genoot ontzettend van de gezelligheid en het samenzijn. Het jaar had voor mij niet mooier kunnen beginnen!

Ik wens jullie allemaal een heel erg gelukkig nieuwjaar toe. Gelukkig op de manier waarop jij geluk ervaart.

40 gedachtes over “Een mooi begin van het nieuwe jaar

  1. Wat fijn dat je even alles kon vergeten en kon genieten. Ik hoop dat je die momenten heel vaak gaat meemaken dit jaar.
    Klinkt niet goed, een vriendin die nog maar een jaar heeft. Maar echt een reden om zo tegen jou te doen is het niet. Ik herken het wel, maar op die momenten besef ik soms dat het voor vriendinnen ook niet makkelijk is. Dat zij ook niet altijd weten wat ze ermee moeten.
    Veel geluk toegewenst, Xoxo

  2. Negeren is voor veel mensen een manier om om te gaan met zaken waar ze moeite mee hebben.
    Ik hoop dat de hoofdpijn ondertussen vertrokken is en je ook echt kunt rusten.
    xxx

  3. Wat mooi gezegd die laatste zin! Gelukkig op de manier waarop jij geluk ervaart. Ik ga het meteen opschrijven in mijn inspiratieboekje. Mooi! Wat fijn dat je jaar zo mooi begon. Dat is je meer dan gegund. X

  4. Vervelend, die hoofdpijn. En het gedrag van die ‘vriendinnen’. Vriend zijn heeft voor mij toch een totaal andere betekenis dan iemand links laten liggen.
    Mag ik iets bekennen ivm je foto? Eerst dacht ik dat het een foto was van een raam waar een vogel duchtig op had gescheten :).

  5. Onwijs vervelend dat je je niet gehoord voelt! Kan mij indenken dat het niet gemakkelijk is geweest meis. Beste wensen voor 2016 gewenst!

  6. Ja, zo ben je alles weer doorgekomen met je voorns en je tegens. Kijk, hoe de sfeer is op zo`n avond, dat weet je nooit van tevoren. En die vervelende hoofdpijn gelukkig ook niet. Maar je logt het fijn van je af en ziet zeer zeker ook de lichtpunten!

  7. Ik heb dat ook wel eens dat ik mijn verhaal niet kan doen… Omdat ik er best terughoudend mee ben en mijn vrienden natuurlijk niet kunnen raden dat ik war kwijt moet.

    Fijn 2016!

  8. Respect voor jou zeg!! De situatie die jij met je vriendinnen beschrijft ……… phoe ………. en dan toch een positieve insteek blijven zien. Ja, je hebt gelijk, hun hadden waarschijnlijk meer behoefte om hun verhaal kwijt te kunnen, maar jij misschien ook wel. Ik zou mij, in jou geval heel eenzaam gevoeld hebben.
    Trouwens, ik heb ook ongelooflijk om die Jandino gelachen, heerlijk!!
    En voor jou : een geweldig 2016 gewenst.

  9. Het voelt niet fijn wanneer je je verhaal eventjes niet kwijt kan. Vooral als je een beetje introvert bent is dat lastig. Waarschijnlijk komt het simpelweg niet in anderen op om ernaar te vragen, maar meestal zijn vriendinnen wel bereid te luisteren als je iets vertelt.

    Een goed geschreven stukje, en ik wens je een zo gelukkig mogelijk nieuw jaar 🙂

  10. Ik krijg er een heel dubbel gevoel van als ik dit lees. Gelukkig was er veel gezelligheid. 🙂 Lekker bijkomen deze week en luisteren naar waar je zelf behoefte aan hebt. Geniet ervan!

  11. Goed, de vraag die dus kennelijk niemand openlijk durft te stellen: Van wie hoopte je een berichtje te krijgen..? Heb ik je Prins Op Het Witte Paard gemist? Oh, en nee, verder ben ik niet nieuwsgierig 😉
    Jammer dat je je niet gehoord hebt gevoeld bij je vriendinnen. Ik vind het erg knap van je dat je het toch zo relatief makkelijk naast je neer lijkt te kunnen leggen.
    Uiteraard wens ik jou ook de beste wensen voor 2016, met in het bijzonder de kracht om je door alles wat je te wachten staat dit komend jaar heen te slaan.

    • Jaaaa een berichtje van mijn prins op het witte paard wacht ik ook op ja! Haha. Ik denk dat de anderen de link wel gelegd hebben. Het staat namelijk in mijn blog: “Naar aanleiding van een vraag in de groepsapp reageerde ik en vertelde niet echt lekker in mijn vel te zitten. Vooralsnog volgde er alleen stilte.” Diezelfde vriendinnen dus.
      Dank je wel!

  12. Beste wensen voor 2016
    Zie het licht in de schaduw
    beide kunnen niet zonder elkaar.
    Kom op voor jezelf,
    vraag maar aandacht door een eigen mening
    of een verhelderende opmerking.
    Een hapje of drankje aanbieden
    laat de aandacht naar jou kantelen…
    Beklim dat podium!
    Focus niet op je beperking, maar
    verontschuldig je met een verduidelijking.

  13. Pingback: De andere kant | Zo simpel is dan geluk

  14. Pingback: Zo simpel is dan geluk #27 | Zo simpel is dan geluk

  15. Pingback: De laatste dag van het jaar |

Geef een reactie

