Vakantie: genieten maar!

De warmte van de zon voelt fijn aan op mijn gezicht. Op de achtergrond hoor ik het geruis van de azuurblauwe zee. Het witte zand kriebelt onder mijn voeten. Ik lig te genieten van de zon en wat er om mij heen gebeurt. Een aantal kinderen zijn samen heel erg lief aan het spelen in de zee. De cocktail in mijn handen smaakt heerlijk zoet en ziet er vrolijk uit. Ik pak een boek erbij en besluit lekker te gaan lezen. De muziek die op de achtergrond speelt maakt me blij. Dit is precies zoals een vakantie moet zijn!

Ik droom nog even verder, terwijl ik geniet van de warmte van de zonnebank. Mijn weekje vakantie ziet er toch net even iets anders uit. Ik ben gewoon thuis, moet zelfs ook gewoon een dag naar school en het weer is absoluut niet om over naar huis te schrijven.

Om eerlijk te zijn vind ik dat helemaal niet zo erg. Ik kan nu lekker wat dingen voor mijn opleiding doen waar ik normaal niet aan toe kom. Ik kan mijn lichaam de rust geven die het nodig heeft. Lekker uitslapen als ik dat wil of de hele middag onder een dekentje televisie kijken. Het fietsen weer oppakken, lekker binnen op de hometrainer weliswaar.

Een bezoekje brengen aan de kapper, wat hoognodig is. Heerlijk even opwarmen onder de zonnebank, wat bovendien nog een gezond kleurtje op mijn wangen brengt. Uren genieten van een goed boek met een lekkere kop thee erbij. Mijn gedachten laten gaan over wie dit jaar de mol is. Verschillende dingen voor mezelf op een rijtje zetten om ook rust in mijn hoofd te creëren. Doorgaan met lekker eten omdat er nog zoveel over is van de feestdagen (Ik heb zelfs nog een chocoladeletter!!!).

Genieten van de kleine dingen die het leven ons brengt. Een spectaculaire vakantie is het misschien niet, maar het is wel ontzettend fijn!

Foto: op school hebben we gezellig met de hele klas  en de mentoren een nieuwjaarslunch gehouden. Zo ontzettend leuk!

21 gedachtes over “Vakantie: genieten maar!

  1. Ik zat al helemaal naast je.. bij de blauwe zee. Fijn dat de vakantie zo goed is bevallen. Ik merk ook steeds meer hoe fijn t is om zelf je dagen in te kunnen vullen, je eigen ritme etc. Hoop dat je weer voldoende uitgerust bent om t vol te houden tot de volgende vakantie.

    xx

  2. Lekker zo’n vakantie. Ik hou niet zo van dat spectaculaire en ver weg. Juist genieten van de normale en eenvoudige dingen in het leven zonder na te denken over gisteren, vandaag of morgen vind ik heerlijk. Geniet er maar van!

  3. Pingback: De andere kant | Zo simpel is dan geluk

  4. Pingback: Zo simpel is dan geluk #27 | Zo simpel is dan geluk

Geef een reactie

