High tea, bios en spelletjes

high teaHet reizen met de trein zorgt in de spits vooral voor veel frustratie. Buiten de spits kan ik er heel erg van genieten. Verdwijnen in het boek dat op mijn schoot ligt, of met fijne muziek op genieten van het mooie uitzicht. Ik vermaak mij wel op weg naar een goede vriendin. Een weekendje samen doorbrengen, een weekendje ertussenuit. Heerlijk. De leuke dingen, grappige momenten en goede gesprekken wisselen elkaar af. Genieten is wat ik doe.

Het weer werkt niet echt mee, maar gelukkig bestaan er ook overdekte winkelcentra, waar we ons vermaken tot het tijd is om richting de high tea te gaan. We nemen plaats aan een tafel in Central Park, een gezellige lunchroom in Apeldoorn. We zien om ons heen de lekkerste hapjes voorbij komen en verheugen ons op de high tea. De inrichting van het café is geweldig. De vele verschillende meubels maken dat het net lijkt of je in een huiskamer zit en zorgen voor een knusse sfeer. Het is gezellig druk en het ruikt er ontzettend lekker.

Als snel komt de thee op tafel en verschijnen ook de hapjes, die allemaal zelfgemaakt zijn. Scones, worteltaart, brownies, sandwiches, wraps met zalm, we kunnen niet kiezen waar te beginnen. Het is allemaal even lekker en we genieten volop. Het is zoveel dat we het allemaal niet op krijgen.

Avondeten is niet meer nodig. ’s Avonds staat een heerlijk avondje bios op het programma. We zien de film Brasserie Valentijn. De film is op een leuke manier opgezet en speelt zich eigenlijk helemaal af in de brasserie, op Valentijnsdag. Iedereen die daar dineert heeft zo zijn verhaal en die verschillende verhalen komen allemaal aan bod. Heel erg leuk en origineel.

De volgende dag hebben we in verband met het weer weinig op het programma staan. We wandelen nog even naar een schaapskooi en zien schattige lammetjes. Dan vinden we dat we wel weer genoeg frisse lucht hebben ingeademd en besluiten thuis gewoon lekker wat tv te kijken en spelletjes te gaan doen. Iets waar ik ook ontzettend van kan genieten, zo simpel is dan geluk. De tijd vliegt en al snel is het dus weer tijd om afscheid te nemen en de trein weer in te stappen voor een fijne reis. Het was een prachtig weekend!

25 gedachtes over “High tea, bios en spelletjes

  1. High tea is een fenomeen dat in Vlaanderen niet echt bekend is (denk ik toch, want had er nog nooit van gehoord). Gelukkig voor mij, want is heb nogal last van hoogtevrees.
    Reizen met de trein: vaak een feest, inderdaad.

  2. Wat een heerlijk weekend! Ik houd echt enorm van High tea! Helaas bestaat dat hier niet, maar in NL vond ik het altijd superleuk. Met mijn moeder of met vriendinnen. En nee de hele dag zat ik altijd vol haha

  3. Fijn weekend heb je gehad! Ik hou echt van highteas, behalve dan dat het altijd veel teveel eten is. Klinkt alsof jullie het wel zoals het hoort aan het einde van de middag hebben gedaan.

  4. Fijn dat je zo hebt genoten. Ik moet dat toch ook een keer gaan doen, een hightea. En treinreizen! Oh heerlijk! Geef mijn een dag vrij reizen en ik heb de dag van mijn leven. 🙂

  5. Ah wat een fijn weekend! ik heb nog nooit ge-high tea-d (?), maar vijf minuten van mijn huis hebben ze nu een hotel waar je dat kan doen. Inclusief Turkse lekkernijen 🙂

  6. Heb ik echt al zo lang niet meer bij je gereageerd? Oops… 😦

    Ik heb nog nooit een echte high tea gedaan, maar wil het heel graag eens doen want ik vind het geweldig. Weet ik vantevoren al 😀

  7. Pingback: Zo simpel is dan geluk #28 | Zo simpel is dan geluk

Geef een reactie

