Reisfotochallenge: de Suikertaart in Rome

SuikertaartReizen, veel mensen worden er heel erg blij van. Hoewel ik nog niet veel gereisd heb en het door mijn gezondheid ook niet heel erg makkelijk is, word ik wel heel erg blij van de reizen die ik gemaakt heb en zijn er ook absoluut heel wat dingen in de wereld die ik graag eens met mijn eigen ogen zou willen aanschouwen. Begin dit jaar riep Thomas Pannenkoek de reisfotochallenge in het leven. Een geweldig leuk idee, waaraan ik ook zeker mijn steentje wil bijdragen. Zoals gezegd heb ik nog niet veel reiservaring en dus ook niet veel foto’s met een verhaal erbij. Genoeg foto’s heb ik van stranden, zwembaden en mezelf in bikini, maar zeker die laatste zal ik jullie besparen. Uiteindelijk heb ik toch een foto kunnen vinden waar een verhaal aan vast zit.

Het was mei 2005, een reis waar ik al jaren naar uit keek. Vanaf het eerste jaar op de middelbare school spaarden mijn ouders voor de reis die in het vijfde jaar zou plaatsvinden. Al die jaren keek ik hier ontzettend naar uit en na lang wachten was het dan zover, we gingen naar Rome. We hadden prachtig weer en we hebben heel erg veel bezienswaardigheden gezien. Geweldig om al waar je over geleerd had nu met eigen ogen te aanschouwen.

De eerste dag in Rome werden we in groepjes ingedeeld en maakten we een wandeling door de stad. Het was erg druk, dus de leraren gaven bij ons aan dat we ons groepje goed in de gaten moesten houden. We waren denk ik een kwartier onderweg toen we bij ‘de Suikertaart’ aanbelandden. Het monument van Victor Emanuel II om precies te zijn. Een prachtig gebouw en mijn camera hing om mijn nek, daar moest natuurlijk een foto van komen. Mijn vriendin en ik zochten een goed plekje tussen alle mensen en maakten enthousiast een foto. Vervolgens keken we om ons heen en…

… was ons groepje nergens meer te bekennen. We keken alle kanten op maar zagen ze echt nergens. Daar stonden we dan, twee zestienjarige meisjes, verdwaald in het drukke hart van Rome.

Gelukkig ben ik niet iemand die snel in paniek raakt en ergens vonden we het ook wel wat hebben dat we ons groepje kwijt waren. Nu moesten we onszelf zien te redden. Ik pakte de plattegrond uit mijn tas en keek waar we nu waren. Vervolgens zocht ik ons verblijfsplaats – een klooster dat was omgebouwd tot een soort van hostel – op en leidde ons door de wirwar van straatjes terug. Daar aangekomen waren de leraren toch wel een beetje geïrriteerd dat wij ons groepje niet beter in de gaten hadden gehouden. Oeps!

Mijn vriendin en ik hadden echter het avontuur van ons leven beleefd. We hebben nog een prachtige week gehad in de geweldig mooie stad Rome.

Note: Niet doorvertellen, maar stiekem heb ik de foto van mijn zus gebruikt, omdat ik de mijne niet digitaal heb en hij in een fotoboek zit geplakt.

12 gedachtes over “Reisfotochallenge: de Suikertaart in Rome

  1. mooi verhaaltje!
    Ikzelf ben nog nooit in Italië geweest, alhoewel ik er al dikwijls een vakantie wou plannen. Hotels zijn er helaas redelijk duur, waardoor we telkens afhaakten…

  2. Wat een mooie verhaal erbij. Ik ben zelf niet meegeweest op het bekende ‘buitenlandse schoolreisje’, bij ons gingen ze naar Londen. Maar ik weet wel dat het een hele happening is altijd, zulke herinneringen blijven mooi.

    Ik wens je natuurlijk toe dat je weer kan reizen, tot die tijd lekker genieten van de foto’s. ☆

  3. Hahaha, heerlijk verhaal! Toen ik in Londen was met school, mochten we ook een dag ‘vrij rondlopen” (dat klinkt als vrije uitloopeieren). Mijn vier vriendinnen waarmee ik was hadden het volste vertrouwen in mij en liepen maar wat achter mij aan. Kom ik er na een tijdje eindelijk achter dat ik er twee verloren was in de metro, gelukkig hadden we elkaar in een half uur weer teruggevonden 😉 Kunnen er nog steeds om lachen! Xoxo

  4. Leuk, die foto’s met een verhaal! In dit geval een erg herkenbaar verhaal, zo ben ik ook ooit de groep eens kwijt geraakt. Goed dat je je hoofd koel hield en je zelf kon redden. 🙂 Leuk om te lezen..

Geef een reactie

