Lezen | Genesis, De 100 jarige en Vier plus één

lezenHet is weer tijd om wat boeken te bespreken die ik de afgelopen tijd heb gelezen. Omdat ik het niet red om alle boeken die ik lees te bespreken, maak ik elke keer een selectie. Zo kan ik toch de boeken die mij het meest aanspreken of raken met jullie delen. Thrillers staan bij mij op nummer één, maar ik lees ook heel wat andere genres. Ook deze keer heb ik weer drie heel verschillende boeken gelezen. Een geweldige thriller, een boek vol met humor en een boek vol met emotie. Ik heb ervan genoten.

Genesis – Karin Slaughter

De boeken van Karin Slaughter spreken mij zeker aan. Thrillers zijn toch wel mijn favoriet en Slaughter schrijft mijns inziens erg goede thrillers. In Genesis komen de hoofdpersonen uit twee verschillende thrillerseries van Slaughter samen. Iets was ik later pas las, maar erg leuk vind gevonden. Het is overigens absoluut niet nodig dat je die series hebt gelezen alvorens aan dit boek te beginnen. Het boek staat gewoon op zichzelf.
Het boek vertelt het verhaal van Sara Linton die werkzaam is op de spoedeisende hulp van een ziekenhuis in Atalanta. Op gegeven moment wordt daar een vrouw binnengebracht die mishandeld is en er ernstig aan toe is. Dit is waar de andere hoofdpersonen Will Trent en Faith Mitchell haar pad kruisen. Deze agenten worden namelijk op de zaak gezet. Gedurende het boek proberen de personages erachter te komen wat er met de mishandelde vrouw gebeurd is.
Ik wil niet teveel verklappen, maar er komen verschillende wendingen voor in het boek. Sommige situaties zijn echt tot in detail beschreven, waardoor je de situatie echt voor je kan zien. Het boek is echt ontzettend spannend waardoor het maar moeilijk weg te leggen is. Echt een aanrader voor iedereen die van thriller houdt!

De 100 jarige man die uit het raam klom en verdween – Jonas Jonasson

De 100 jarige (man die uit het raam klom en verdween) is een boek dat al een tijdje op mijn verlanglijstje stond. Verschillende recensies las ik over dit boek waardoor ik erg nieuwsgierig raakte. Het boek vertelt het verhaal van Allan, een man die zijn honderdste verjaardag in het vooruitzicht heeft. Hij ziet dit echter totaal niet zitten en besluit uit het raam van het bejaardentehuis te klimmen. Vervolgens ontmoet hij verschillende mensen en beleeft de leukste avonturen. Erg geloofwaardig is het boek niet, maar ik heb ontzettend gelachen om Allan zijn avonturen.
Daarnaast komen er ook herinneringen van Allan aan bod in dit verhaal. Zo was hij betrokken bij verschillende belangrijke historische gebeurtenissen, zoals de ontwikkeling van de atoomboom. Het boek leest echt als een trein, voor je het weet heb je het alweer uit. Heel erg jammer, want het is een geweldig boek.

Vier plus één – Jojo Moyes

Het tweede boek dat ik van Jojo Moyes las is Vier plus één. Dit boek raakte mij minder dan ‘Voor jou‘, maar was net zo goed prachtig om te lezen. Wat ik erg mooi vind is dat de emoties van de personages echt goed naar voren komen in de boeken van Moyes. Hierdoor voel je met hen mee en zit je helemaal in het verhaal.
Dit boek vertelt het verhaal van Jess. Jess is een alleenstaande moeder van twee kinderen, Tanzie en Nicky. Jess heeft er, ondanks dat ze enorm haar best doet, moeite mee om de eindjes aan elkaar te knopen. Tanzie is heel erg goed in wiskunde en wanneer zij wordt uitgenodigd voor een wiskundewedstrijd doet Jess er alles aan om ervoor te zorgen dat ze heen kan. Helaas krijgen ze echter autopech.
Op dat moment komen ze Ed tegen, een man die net ontslagen is. Hij bied hen een lift aan richting de wiskundewedstrijd, maar heeft hier als snel spijt van. Gedurende de reis komen er verschillende tegenslagen en misverstanden om de hoe kijken. Hoe het afloopt? Dat ga ik natuurlijk niet vertellen.

6 gedachtes over “Lezen | Genesis, De 100 jarige en Vier plus één

  1. ‘De 100-jarige’ heb ik ook gelezen, eigenlijk maar half, ondanks de uitstekende recensies kon het mij niet bekoren. Van Jojo Moyes echter ben ik fan, Ik vond ‘Voor jou’ echt een geweldig boek en ben nu begonnen in het vervolg ‘Een leven na jou’. Ik denk dat ‘Vier plus één’ ook op mijn lijstje moet.

  2. De 100 jarige vond ik niet slecht maar ook niet echt wauw, niet mijn genre.
    Voor jou vond ik ook veel mooier dan Vier plus één.
    Het wordt tijd dat ik nog eens een goede thriller lees… bedankt voor de tip! 🙂

Geef een reactie

