Even bijkletsen #4

opleidingDe tijd vliegt. Iets wat je mensen regelmatig hoort zeggen, maar wat ook gewoon echt zo is. Voor je het weet is er weer een dag voorbij, of een week, of een maand. Het is dan ook alweer even geleden dat ik voor het laatst heb bijgekletst met jullie. Heb ik dan iets bijzonder te vertellen? Nee, eigenlijk niet. Het leven gaat zijn gangetje. Ups en downs komen voorbij. Een lach en een traan. Blijheid om alle mooie geluksmomenten die ik meemaak. Verdriet om het slechte nieuws dat dierbaren krijgen. Het is niet altijd even makkelijk, soms zelfs heel erg moeilijk, maar helaas valt er niks aan te veranderen. Ik maak er dan ook gewoon maar het beste van.

Gezondheid

Wat mijn gezondheid betreft gaat het voor mijn gevoel iets minder de laatste tijd. Ik was een tijdje geleden gestopt met de ontstekingsremmers die ik slikte. Ze zijn namelijk best wel prijzig en gewoonweg niet goed voor je lichaam. Al snel kreeg ik echter ontstekingen in mijn knieën, dus ben ik toch maar weer gestart. Blijkbaar kan ik op dit moment gewoonweg niet zonder. Het gaat nu weer een stukje beter, maar toch heb ik meer pijn dan eerder. Daarnaast ben ik voor mijn gevoel ook veel meer moe. Ik kan fysiek gezien weinig hebben en heb veel hoofdpijn. Op dit moment zit ook nog eens mijn hele mond vol met aften waar ik me echt helemaal beroerd van voel. Afgelopen week heb ik zelf mijn schooldag overgeslagen (wat echt een wonder is, want ik sleep me er altijd heen omdat het zo gezellig is) om even mijn lichaam wat rust te geven. Even een dipje dus wat mijn gezondheid betreft, maar ik mag absoluut niet klagen.

Opleiding

Wat mijn opleiding betreft ben ik nu echt bezig met de laatste loodjes. We hebben om precies te zijn nog 5 dagen dat we naar school moeten. Gezien de vakanties die er nog tussen zitten, betekent dat nog net even wat langer dan 5 weken. Begin juni zijn we klaar en moet alles ingeleverd worden. We hebben vanaf nu bijna elke week wel een examen, maar allemaal examens die prima te doen zijn. Sowieso bestaan mijn cijfers alleen maar uit negens en tien en alles wat daartussen zit, dus het gaat helemaal prima. Heerlijk om zo een opleiding door te kunnen vliegen.

Van alles en nog wat

Verder ben ik de laatste tijd steeds meer aan mezelf aan het denken. Vriendschappen die niet lekker liepen heb ik losgelaten. Wie weet dat het in de toekomst beter gaat, misschien wil ik dat wel niet eens. Sommige opmerkingen gaan immers wel heel erg ver en ik moet eerlijk bekennen dat het loslaten me heel erg veel rust geeft. Daarnaast geeft het me ook meer tijd om me te focussen op andere vriendschappen. Omdat er best wel wat heftige dingen in mijn leven spelen op dit moment, is het heel fijn om steun te kunnen halen uit vriendschappen en afleiding natuurlijk.

Afleiding heb ik genoeg. Ik maak echt heel erg veel fijne dingen mee en heb bovendien nog veel mooie dingen op de planning staan. Ik geniet daarnaast ook van de dagelijkse dingen. De gezelligheid op school en op mijn werk. De hulp die ik mensen kan bieden op mijn werk, maar ook daarbuiten. Voel ik me een dag minder goed, ook dan weet ik lichtpuntjes te zien. Even heerlijk een boek of tijdschrift lezen of een leuk programma kijken op tv. In de tuin genieten van de zon en even helemaal niks doen. Het leven is ondanks de tegenslagen gewoon ontzettend mooi!

18 gedachtes over “Even bijkletsen #4

  1. Super cijfers hoor, dat wordt zeker een knallende afsluiting! 🎉
    Het vele moe zijn, meer hoofdpijn en andere pijntjes, ik herken me er helemaal in, helaas. Hopelijk helpt je medicatie je wel om op de been te blijven.
    Succes en nog een fijn weekend! Liefs, LW 🌷

  2. Dankjewel voor je update. Jammer dat je je fysiek weer wat minder voelt maar desondanks wel een prachtige puntenlijst. Ik vind het echt heel knap dat je ondanks je ziekte je er toch helemaal voor gaat.

  3. Goed dat je al deze keuzes maakt voor jezelf. Juist als je je even niet goed voelt is het belangrijk om de afweging te maken of je wel of niet ergens mee doorgaat. Fijn dat je opleiding zo goed gaat en dat je ziet dat niet alles negatief is.

  4. Waardeloos hoor dat het nu even minder gaat met je gezondheid, zou daar een wat drukkere eindspurt op je opleiding ook wat mee te maken hebben?
    Hoop het, want dan gaat het na 5 weken zeker weer wat stabiliseren.
    Houd je taai.

  5. Klinkt heel erg positief! 🙂 Fijn dat je nu ook eens aan jezelf hebt durven denken. Dat kan soms echt heel fijn zijn. Loslaten kan echt letterlijk een last minder op je schouders betekenen. Zorg goed voor jezelf en ga vooral zo door!

Geef een reactie

