Zo simpel is dan geluk #30

chocola

Geluk zit hem in de kleine dingen. Vandaar ook de titel van mijn blog, zo simpel is dan geluk. Het zonnetje dat schijnt, een mooi nummer op de radio… Er zijn heel wat kleine dingen waar ik van geniet. Daarom zal ik regelmatig een lijstje plaatsen met de dingen waar ik blij van word.

  • Alweer de 30e ‘Zo simpel is dan geluk’. Hoe leuk is dat?! Heel leuk. Vind ik althans.
  • De verjaardag van een vriendin. Onze andere vriendinnen konden helaas niet komen, dus kende ik – op haar vriend na –  verder niemand op haar verjaardag. Toch was het super gezellig. Altijd leuk als zoiets onbekends goed uitpakt.
  • Een date naar aanleiding van het online daten. De date zelf was helaas niet zo’n succes (ook geen ramp hoor, maar er was gewoon totaal geen klik), maar ik ben wel blij dat ik uit mijn comfortzone gestapt ben en het gewoon gedaan heb. Na afloop heb ik mezelf getrakteerd op een frozen yoghurt. Heerlijk!
  • Een presentatie op school die super goed ging. Sterker nog, we kregen hele mooie complimenten. We deden de presentatie in een groepje, ik deed hem met drie vriendinnen. Ik kreeg onder andere te horen dat ik heel natuurlijk en dynamisch presenteer. De rest van alle lovende woorden ben ik alweer vergeten. Daarnaast was het erg leuk om te horen dat wij met zijn vieren elkaar zo mooi aanvullen. Zo voelt het niet alleen tijdens de presentatie, maar ook in onze vriendschap.
  • Een ijsje halen. Je kan mij echt wakker maken voor ijs, het liefst met slagroom. Ik kan daar echt zo van genieten.
  • Vrije dagen! Koningsdag (waarop ik helemaal niks gedaan heb, maar lekker thuis tot rust ben gekomen), 5 mei en nog een extra dagje vrij van school in verband met de meivakantie. Ik kan er heel erg blij van worden. Het geeft me toch net even wat meer rust.
  • De yogalessen zijn weer begonnen. Mijn lerares was herstellende van een operatie, dus we hebben een tijd geen lessen gehad. Inmiddels zijn we weer begonnen, waar ik echt heel blij mee ben. Yoga doet mij echt goed.
  • Chocola! Ik hoorde net van mijn moeder dat het goed schijnt te zijn voor je darmen. Nu heb ik altijd last van mijn darmen, dus, een goed excuus om (nog) meer chocola te eten. Meestal ga ik voor puur, maar af en toe kies ik voor een klein beetje variatie.
  • Een groot deel van de schooldag doorbrengen in de zon. Tijdens de les van het derde en vierde uur mogen wij altijd apart van de klas gaan oefenen (de lerares is er namelijk van overtuigd dat wij een stuk verder zijn dan de rest van de klas en alles al kunnen) en we besloten om dat dit keer lekker op de binnenplaats in de zon te doen. De lunch brachten we hier ook door en het vijfde en zesde uur hebben we – met een soort van toestemming   gespijbeld om onze presentatie nog even door te kunnen nemen. En waar kan je dat beter doen dan… juist, in de zon ja!
  • Mijn bazin was op vakantie geweest en had een souvenir voor mij meegenomen. Het was een kleinigheidje, maar ik vond het heel erg lief dat ze op vakantie aan mij (en mijn collega’s) gedacht had. Bijzonder.
  • Een geweldig leuke maand in het vooruitzicht hebben. In mei staan er allemaal gezellig uitjes op de planning, met lieve en leuke mensen. Ik kijk enorm naar al deze leuke dingen uit. Ook heb ik in mei mijn eindgesprek met mijn stagebegeleidster. Ja, de laatste loodjes op school zijn nu echt begonnen. Kom maar op met deze nieuwe maand!
21 gedachtes over “Zo simpel is dan geluk #30

  1. Wat stoer dat je een date hebt gehad.. ik herinner me nog dat je t helemaal niks vond zo’n datingssite. Leuk dat er toch ern date uitgekomen is. Jammer dat t niet klikte.

    Verder super leuk om te lezen allemaal. Leuk ook al die vooruitzichten. Laat de zon maar komen. 🙂

  2. Chocolade goed voor je darmen… Dat klinkt echt te mooi om waar te zijn. Ik heb even gegoogled op “chocolade darmen” en daar komt inderdaad niet veel goeds uit. Zeker niet als je prikkelbare darmsyndroom hebt, zoals ik waarschijnlijk. Al schijnt pure chocolade via je darmbacteriën wel weer goed te zijn voor je hart!

  3. vergeef me dit off-topic berichtje, is echt een uitzondering die ik maak. Verwijder dit gerust na het lezen…
    Zoals je misschien al hebt gelezen op mijn blog, wil ik alle blogvrienden/lezers uitdagen. En wel met het volgende: ik stelde mij al vaker de vraag hoeveel die lezers/volgers van mijn blog nu eigenlijk wel zouden weten over mij. Dit is dus mijn vraag: vertel me alles wat je over mij weet. Ik ben echt benieuwd wie me het beste kent. Volg je me nog niet zo lang, aarzel dan niet om deel te nemen want ook van jou kom ik graag te weten wat je intussen al over me weet.
    Mail je weetjes door naar het mailadres dat ik voor deze reactie gebruikte. Deze uitdaging sluit af op zondag 8 mei om middernacht, denk er dus niet te lang over na. En doe geen moeite om nog een en ander over mij op te zoeken op mijn blog, want dit is tot maandag onzichtbaar voor iedereen.
    Alvast bedankt voor je deelname!!!

Geef een reactie

