Bijna klaar met mijn opleiding!

opleidingHet is inmiddels alweer bijna anderhalf jaar geleden dat ik na lang twijfelen de beslissing nam om een nieuwe opleiding te gaan doen, de opleiding tot doktersassistent. Het was een lastige beslissing. Mijn toenmalige werkgever wilde mij eigenlijk niet kwijt en hoewel administratie niet echt mijn ding is had ik het absoluut naar mijn zin op mijn werk. Daarnaast wist ik niet goed hoe mijn lichaam zou reageren op het werk als doktersassistent. Zou ik het wel aankunnen, in combinatie met een opleiding bovendien?

Ja, dat kon ik! Op dit moment ben ik bezig met de laatste loodjes van mijn opleiding. Ik ben er echt doorheen gerold. Ik heb nauwelijks iets hoeven leren. Een keer de stof herhalen was voldoende voor een cijfer tussen de negen en tien. Heel erg fijn, want ik had al mijn energie nodig voor mijn nieuwe werk (wat in mijn geval mijn stageplek was). De praktijk waar ik werk is erg druk, dus het werken kost mij veel energie. Ik haal er gelukkig ook heel erg veel voldoening uit waardoor het de energie absoluut waard is. Ook de stageopdrachten waren prima te doen. Ik heb alles af en wil het alleen nog even mooi laten afdrukken en inbinden.

Eind mei heb ik mijn eindgesprek op mijn stage en moet ik alle opdrachten inleveren. Dan heb ik eind mei en begin juni nog een aantal toetsen. En dan ben ik klaar. Een hele fijne gedachte, maar ook een hele gekke gedachte. Eigenlijk word ik er zelfs een beetje verdrietig van.

Om te beginnen heb ik een hele fijne klas. Daarin een groep van acht waarmee ik heel erg goed op kan schieten en waarmee ik ook veel heb gedeeld. Drie van deze meiden zijn bovendien echt goede vriendinnen geworden die ik ook regelmatig buiten de opleiding zie. Heel erg mooi en fijn. De donderdag stond voor mij altijd in het teken van mijn opleiding en was een dag waar ik ontzettend naar uitkeek. De gezelligheid die ik elke donderdag met mijn lieve klasgenoten beleefde was echt een cadeautje. De gezelligheid die er binnenkort niet meer elke donderdag zal zijn. Ik ga dat ontzettend missen.

Daarnaast weet ik niet zo goed wat ik met mijn toekomst wil. Ik kan bij mijn huidige werkgever blijven, wat geweldig is, want ik heb het ook hier heel erg naar mijn zin. Ik heb super leuke collega’s en ik word steeds zekerder in mijn werk. Ik doe mijn werk dan ook echt met plezier. Het aantal uren wat ik nu werk is echter niet genoeg om van op mezelf te kunnen wonen. Ik moet dus op zoek naar iets voor ernaast, maar dat is nog niet zo makkelijk. Daarnaast weet ik ook niet of dit werk altijd een uitdaging voor mij zal blijven. Ik denk van niet namelijk.

In de toekomst kijken kan ik echter niet. Ik laat het dus allemaal op me afkomen en zie wel hoe het uiteindelijk loopt. Op dit moment doe ik mijn werk met plezier en wil ik hier absoluut blijven werken. Hopelijk vind ik nog voor een paar uurtjes iets ernaast (misschien bij mijn vorige werkgever?) en kan ik me gaan richten op het uit huis gaan. Dat zou wel heel erg mooi zijn!

En dat over een paar weken de donderdagen niet meer zijn zoals ze nu zijn… Daar wil ik nog liever even niet aan denken.

23 gedachtes over “Bijna klaar met mijn opleiding!

  1. Elke mijlpaal markeert de overgang van verleden naar heden… Dat die laatste loodjes gaan lukken.. Dat weet ik zeker… Fijn dat je in ieder geval werk hebt na je het behalen van je diploma. Dat is tegenwoordig niet iedereen meer gegeven. Extra uren of een tweede baan.. Als de tijd daarvoor rijp is komt het op je pad…
    x

  2. Wat fijn dat het je zo goed af is gegaan en het zo goed bevalt. Afscheid nemen van iets fijns is altijd lastig vind ik, maar -oh cliché- bied ook weer een boel nieuwe kansen.

  3. Succes met de laatste loodjes. En tof dat je terecht kan bij je huidige werkgever. Je hoeft ook niet ineens een plan te maken om je toekomst uit te stippelen 🙂

  4. Je bent een topper! Echt superstoer dat je indertijd de beslissing heb genomen en in het diepe bent gesprongen. Mooi dat het je alleen maar positiviteit heeft gebracht!

  5. Wat goed dat je bijna klaar bent en dat het je allemaal zo goed is bevallen! 🙂 Ik hoop dat alles spoedig om zijn pootjes terechtkomt, zodat je op jezelf kunt wonen en tevreden blijft met je werk.

  6. wauw wat goed gedaan! en fijn dat je zulke hoge cijfers haalt zonder iets te doen, dat betekend dat je er sowieso aanleg voor hebt en een grote interesse! ❤ succes met de laatste loodjes!

  7. Heel veel succes met de laatste dingetjes! Vind het knap dat je toentertijd toch voor deze opleiding hebt gekozen. Extra tof dat je nu zo ver bent gekomen en je er gelukkig mee bent!

  8. proficiat met je resultaten tot nu toe!
    Alleen gaan wonen heeft uiteraard financieel heel wat gevolgen, een fulltime job lijkt me dan wel aangewezen. Ik duim voor je dat je iets vindt dat aan die noden voldoet!

  9. Wat fijn dat je op je stageplek kunt blijven! Die kans moet je zeker grijpen. Solliciteren voor iets ernaast of voor iets anders kan altijd, nu of later, maar dan heb je in tussentijd in ieder geval die zekerheid.

    Echt fijn dat het allemaal zo goed gaat. Ik ben trots op je. En gewoon blijven afspreken met die vriendinnen 🙂

  10. Ja, het afsluiten van je opleiding geeft weer andere keuzemogelijkheden, die het weer niet makkelijk maken.
    En inderdaad, in de toekomst kan niemand kijken, want wie weet, kun je over een poosje wel uren van een collega overnemen, ik noem maar iets ……….de toekomst zal het leren.

    Ik zou voorlopig eerst maar eens even gaan “genieten” van het feit dat je je opleiding gaat/ hebt kunnen afronden. Immers aan het begin was jou angst dat het weer niet zou lukken om het eind te halen 🙂
    En ook voor die donderdagen komen weer leuke nieuwe uitdagingen, daar ben ik van overtuigd, want dat heb je nodig, dus als ze niet komen, ga jij op zoek 🙂

  11. Mooie toekomst, een opleiding en ervaring is tegenwoordig een vereiste.
    Mag ik je een tip uit mijn ervaring geven? Als je het huis uti gaat veranderd er veel, nu je thuis woont wil je andere dingen dan als je een half jaar op jezelf woont. Grote kans dat het huis wat je gekocht hebt toch niet op de goede plaats staat. En ga eerst alleen wonen, ook jij veranderd dus eerst van je nieuwe vrijheid genieten. Dan als laatste, uit huis gaan is duur. Praat even rond wie weet staat er zomaar al een magnetron, goede bank en een bed klaar, gratis.
    Dan als laatste, laat je inschrijvingen doorlopen en schrijf je ook meteen opnieuw in. Heel veel succes.

  12. Pingback: Wat doe je als doktersassistent? | Zo simpel is dan geluk

Geef een reactie

