Zo simpel is dan geluk #32

buffet

Geluk zit hem in de kleine dingen. Vandaar ook de titel van mijn blog, zo simpel is dan geluk. Het zonnetje dat schijnt, een mooi nummer op de radio… Er zijn heel wat kleine dingen waar ik van geniet. Daarom zal ik regelmatig een lijstje plaatsen met de dingen waar ik blij van word.

  • Op een geweldig leuke manier geholpen worden in een schoenwinkel. Echt heel fijn, ik werd er gewoon helemaal blij van. De winkel mag absoluut blij zijn met zo’n medewerker. En ik ben geslaagd voor een nieuw paar schoenen.
  • Op het moment dat je je even eenzaam voelt in een bepaalde situatie een heel lief berichtje krijgen waaruit blijkt dat je absoluut niet alleen staat. Samen sterk.
  • Heel erg veel waardering krijgen op het werk en bovendien een baan aangeboden krijgen. Het is een lang en ingewikkeld verhaal, maar het was echt heel erg fijn om te horen dat iemand zo tevreden over je is dat je wordt aanbevolen bij collega’s. En ik heb daarnaast dus een nieuwe baan, naast mijn huidige baan.
  • Een dagje nascholing. Het was een super gezellige dag en daarnaast ook ontzettend leerzaam. Ik vind het altijd leuk om te leren, dus dit was echt helemaal mijn ding. Daarnaast was de dag geweldig verzorgd. Koffie, thee, koekjes, muffins, warme gevulde koeken. Een heerlijk lunchbuffet met de lekkerste dingen en heerlijke toetjes. Ik denk dat ik snel weer eens naar een nascholing ga.
  • Een high tea met de hele klas om de opleiding met zijn allen af te sluiten. Het was een hele gezellig tijd die ik ergens ontzettend ga missen. De high tea was heerlijk en het was fijn om het zo met elkaar af te kunnen sluiten.
  • Vriendinnen die in de meest mooie landen (Indonesië, Zuid-Afrika) op vakantie zijn en regelmatig de meest prachtige foto’s sturen. Daar kan ik echt van genieten.
  • Thuis komen na een dag hard werken en dan te horen krijgen dat we iets heel erg lekkers eten.
  • Cadeautjes krijgen omdat ik geslaagd ben. Hoewel ik het zelf niet zo’n heel grote prestatie vind en cadeautjes sowieso absoluut niet nodig zijn ben ik toch verwend. Van zowel mijn zus als mijn collega-assistenten kreeg ik een boekenbon en van mijn oma een mooie bos bloemen. Zo lief! Ook mijn bazin vroeg of ik een leuk cadeau wilde bedenken wat ze mij kon geven.
  • Samen met een vriendin naar het strand. Heerlijk lunchen en genieten van de zon op een terrasje met uitzicht op zee. Heel erg fijn.
  • Het concert van de 3Js in openluchttheater Caprera. Het is elk jaar opnieuw een prachtig feest. Ook nu was ik weer verrast door de setlist. Daarnaast blijf ik me verwonderen over het talent van deze mannen. Sommige teksten waren deze avond wel heel erg confronterend, maar dat maakte aan de andere kant ook dat ik het nog intenser beleefde en er nog meer van kon genieten.
  • Een hele lieve kaart krijgen van een dierbaar persoon voor mij slagen. Heel erg bijzonder.
  • Mijn neefje in nichtje inhalen bij de avondvierdaagse. Geweldig om hun blije koppies te zien dat ze ons zagen. Verrassing!
  • Weer lekker bezig zijn met sporten. Hoewel het enerzijds behoorlijk zwaar is voor mijn lichaam, is het anderzijds wel heel erg fijn om hiermee bezig te zijn en ontspant het ook op een bepaalde manier. Heel gek eigenlijk, want het doet toch ook erg veel pijn.
  • De musicalvoorstelling waar mijn nichtje aan meedeed. Sowieso geweldig om haar te zien spelen, maar ook ontzettend genoten van alle andere schattige kinderen die super enthousiast waren en met volle teugen genoten.
  • Kiwi gold. Ik vind ze echt zoooo lekker!
13 gedachtes over “Zo simpel is dan geluk #32

  1. Wat een heerlijke geluksmomenten. Waarderingen krijgen en leuke dingen doen met je dierbaren is toch wel het meest mooie wat er is!

  2. Wat een lekker lang lijstje voor blije punten 🙂 Ik kan er ook echt blij van worden als je goed en vriendelijk wordt geholpen in een winkel. Sowieso kan ik blij worden van aardige mensen, haha!

  3. Inderdaad allemaal dingen om een glimlach van te krijgen! Gefeliciteerd trouwens met je nieuwe baan! En ja, sporten… ik moet het nodig weer eens gaan oppakken!

  4. klantvriendelijkheid, vind ikzelf heel belangrijk. Ik betaal zelfs graag meer als ik vriendelijk behandeld word, of goeie service krijg
    Je hebt heel wat mooie geluksmomentjes achter de rug. Houden zo!

Geef een reactie

