De VakantieBieb-app | Young Adult

De VakantieBiebEen app waar ik heel erg blij van word is de VakantieBieb-app. Het is een app van de Bibliotheek waarmee je boeken in verschillende genres (gratis! – in de vorm van een e-book) kan downloaden om lekker te kunnen lezen tijdens de zomermaanden. De boeken zijn te lezen vanaf 1 juni tot en met 31 augustus. Je hoeft hiervoor geen lid te zijn van een bibliotheek, maar een eenmalige registratie aan de hand van je naam en e-mailadres is wel nodig. De eerste maand waren er alleen jeugdboeken beschikbaar, maar sinds 1 juli zijn ook de boeken voor volwassenen te downloaden. Ik heb al ontzettend genoten van een aantal boeken!

Omdat de boeken voor volwassenen de eerste maand niet beschikbaar waren, leek het mij leuk om eens een aantal young adult boeken te lezen. Heel erg vaak doe ik dit niet, maar ze lezen meestal wel lekker weg, dus ik ging er gewoon voor en het is mij eigenlijk heel erg goed bevallen. De volgende boeken heb ik al verslonden.

Shock – Mel Wallis de Vries

Deze spannende thriller vertelt het verhaal van Emma die na een schoolfeest plotseling verdwenen is. Haar vier vriendinnen gaan ondanks deze situatie samen op vakantie naar Frankrijk. De vakantie krijgt echter een onverwachte wending.

Het is een spannend boek dat uit verschillende perspectieven verteld wordt en waarbij de spanning goed wordt opgebouwd. Het boek leest heel erg lekker weg en eindigt totaal anders dan je van tevoren verwacht.

De Nevelprins – Carlos Ruiz Zafón

Het boek vertelt het verhaal van het gezin Carver dat verhuist vanuit de stad naar een dorpje aan de kust. De twee oudste kinderen, Max en Alicia gaan op ontdekking uit en raken al snel bevriend met Roland. Op gegeven moment krijg hun jongste zusje Irina een ongeluk en beseffen Max en Alicia dat er iets mis is. De grootvader van Roland schijnt meer te weten dan hij hen in eerste instantie vertelt.

Een boek dat niet altijd even realistisch is, maar wel ontzettend mooi geschreven is. Ik heb nog niet eerder een boek van deze schrijver gelezen, maar ik heb ze nu op mijn lijstje geplaatst!

Hate List – Jennifer Brown

Een spannend boek dat gaat over Valerie, een jonge meid die samen met haar vriend Nick een Hate List had opgesteld. Valerie krijgt echter de schrik van haar leven als blijk dat Nick de lijst wel heel erg serieus neemt en op school ineens om zich heen begint te schieten. Valerie, die zelf ook gewond is geraakt, wordt door velen als mede schuldige gezien en belandt in een nachtmerrie.

Een boek wat je meteen grijpt en niet meer loslaat. Het boek is zo goed geschreven dat je de emoties van Valerie haast zelf kan voelen. Het is een ontroerend verhaal dat ik maar moeilijk kon loslaten. Voor mij was dit dan ook de favoriet van deze drie.

13 gedachtes over “De VakantieBieb-app | Young Adult

  1. O, dat is leuk!! Mooie boeken heb je uitgezocht. Ik houd het liever bij papieren exemplaren, en daar heb ik er nog genoeg ongelezen thuis liggen, dus ik kom ook echt de zomer wel door 🙂

  2. Hate list ben ik vooral erg benieuwd naar! Ik heb ook nog een aantal andere boeken gedownload, ben benieuwd of ik eraan toekom want er zijn nog zoveel andere boeken die ik wil lezen deze zomer…

  3. Pingback: Zo simpel is dan geluk #33 | Zo simpel is dan geluk

  4. Pingback: De Vakantiebieb-app | Volwassenen | Zo simpel is dan geluk

Geef een reactie

