Zo simpel is dan geluk #33

Beyoncé

Geluk zit hem in de kleine dingen. Vandaar ook de titel van mijn blog, zo simpel is dan geluk. Het zonnetje dat schijnt, een mooi nummer op de radio… Er zijn heel wat kleine dingen waar ik van geniet. Daarom zal ik regelmatig een lijstje plaatsen met de dingen waar ik blij van word.

  • Het concert van Beyoncé. Een concert dat met geen woorden te beschrijven is. Het is niet de eerste keer dat ik een concert van haar bezocht, dat deed ik al eerder en ook toen kon ik maar moeilijk beschrijven hoe magisch het is om bij haar concert aanwezig te zijn. Ik baalde dan ook dat ik de keer daarop mijn kaartje op de dag zelf moest verkopen omdat ik een mega migraine aanval had. Nu voelde ik me gelukkig goed genoeg om te gaan en heb ik ontzettend genoten. Ook van het 11-jarige dochtertje van mijn vriendin trouwens die alle nummers woord voor woord mee zong.
  • Buitenspelen met het dochtertje van mijn vriendin. Ze is net drie, echt een schatje en ze praat honderduit. Ze wilde schommelen, hoog natuurlijk, maar ook weer niet te hoog want dat was toch wel een beetje eng.
  • Mijn diploma-uitreiking. Het was echt een bijzondere avond die ik niet snel zal vergeten.
  • Wanneer goede vrienden voorlopig geen contact willen doet dat pijn. Inmiddels ben ik er echter achter dat het mij vooral heel erg veel rust geeft om geen contact te hebben. De laatste maanden zorgden deze vriendschappen eigenlijk vooral voor negativiteit en zogen de energie uit me. Alweer even geleden zag ik dit in, waardoor ik het los kan laten. Sterker nog, ik kan het zo goed los laten dat ik niet weet of ik überhaupt nog wel contact zou willen in de toekomst. Het feit dat ik het nu lekker los kan laten is voor mij echt heel erg fijn en positief.
  • Een middagje naar het strand. Eerst lekker zonnen en even de zee in en daarna lekker een drankje drinken op een terrasje. Heel erg fijn.
  • Na je eerste werkdag bij je nieuwe werkgever te horen krijgen dat ze nu al heel erg blij met je zijn.
  • Een vakantie boeken. Uiteindelijk ga ik toch niet alleen, maar met mijn moeder en oma. We gaan naar Kos. voornamelijk relaxen, maar we willen ook wel wat van het eiland zien. Tips zijn altijd welkom.
  • Lezen, lezen en nog meer lezen. Nu ik mijn diploma gehaald heb heb ik hier weer net even wat meer tijd voor. Op dit moment ben ik aan het genieten van boeken van de VakantieBieb.
  • Coursera! Ik las er een keer over op twitter en ging op onderzoek uit. Het is een website waarop je op verschillende gebieden cursussen kan volgen. De meeste zijn gratis te volgen. Wil je een officieel certificaat dan moet je daar wel voor betalen. Ik vind leren echt leuk en met het afronden van mijn opleiding begon ik het wel te missen. Nu ben ik dan ook bezig met zo’n een cursus op Coursera. Een introductie in de communicatie. Heel erg interessant en leuk.
  • In de lunchpauze heerlijk een rondje wandelen en genieten van de zon op mijn gezicht.
  • Tijdens een drankje op een terrasje benaderd worden door een ouder stel. Of ze soms bij ons mochten aanschuiven, want er was verder geen plek meer. Aan onze tafel waren nog twee stoelen vrij, dus ik zei dat ik het prima vond. Het leverde een leuk gesprek op, waaruit onder andere bleek dat zij elkaar helemaal gevonden hadden (ze waren begin 70) en in het najaar gaan trouwen. Geweldig!
26 gedachtes over “Zo simpel is dan geluk #33

  1. Wat cool dat je al voor de tweede keer bij Beyoncé bent geweest! In mijn hoofd is zo’n concert altijd iets heel onbereikbaars haha, ligt aan mijn hoofd blijkbaar 😉

  2. Dat zijn echt een hoop mooie momenten zeg dame. Wat tof om dat in een lijstje zo terug te mogen zien en mee te mogen genieten (want ja dat deed ik toch wel stiekem haha). Heerlijk trouwens dat je naar Kos gaat. Ik ben ook een paar jaar geleden geweest en vond het er echt heerlijk. Ik hoop dat je dus voor de 200% gaat genieten.

  3. Dat laatste vind ik mooi. Als ik reis zoek ik dus expres tafels op waar al mensen zitten. Om gesprekken aan te gaan en mensen te leren kennen. Je weet nooit wat dat oplevert. In NL doe ik dat ook, maar tijdens het reizen heb je gewoon meer gelegenheid om dingen te delen. Zoals koken met vreemden in je hostel of dus ontbijten aan een lange tafel.

Geef een reactie

