Vakantiegevoel

vakantieDe zomervakantie is aangebroken. We worden regelmatig verblijd met heerlijk weer (op het moment dat ik dit typ komt de regen met bakken uit de hemel). Het vakantiegevoel kan beginnen. Hoewel ik zelf pas half september vakantie heb en dus gewoon aan het werk ben de komende weken, heb ik al wel echt een vakantiegevoel. De zon zien opkomen wanneer je ’s ochtends naar je werk fietst. In de lunchpauze heerlijk een wandeling maken en genieten van de warmte op je gezicht. Het is zo fijn.

Veel mensen vinden het jammer als ze moeten werken met mooi weer en voor hen is het vakantiegevoel dan ver te zoeken. Ik word alleen maar heel erg blij als het mooi weer is, ook als ik  moet werken. Het is heerlijk om naar buiten te kijken en de zon te zien schijnen. Iedereen is vaak heel erg blij door het mooie weer en dat vind ik alleen maar fijn om te zien. Wanneer ik thuis kom uit mijn werk geniet ik in de tuin nog even van de zon en droom ik weg. Ja, ook op dagen dat ik moet werken maakt het goede weer mij blij.

In mijn vrije tijd lig ik lekker met een boek in de tuin. Fiets ik naar het strand voor een wandeling een terrasje of lig ik op mijn handdoek en ben ik hard aan het werk om een bruin kleurtje op te doen. Geniet ik van de vakantiefoto’s van vrienden en familie, die de meest prachtig reizen maken of simpel genieten op de camping. Ga ik lekker ergens een ijsje halen of koel ik binnen even af met sport op tv.

Het duurt nog even voor ik vakantie heb, maar het vakantiegevoel is nu al aanwezig. Het leven is zo fijn in de zomer. Daar kan deze regenbui helemaal niks aan veranderen.

15 gedachtes over “Vakantiegevoel

  1. Ik ben reeds zeven jaar op pensioen maar herinner mij als gisteren het gevoel dat jij beschrijft. En dat is dubbel in de kering als je in september pas vakantie ‘neemt’, het overige is een geschenk!

  2. Ach, weet je, als mensen over iets willen klagen is het weer altijd een dankbaar onderwerp en veel mensen houden van klagen heb ik wel eens het idee.
    Ik geniet ook met volle teugen van de hele mooie momenten, en als het dan eens regent, ach, dan ga ik toch lekker op mijn gemak binnen bezig, maar als ik naar buiten kijk zie ik groen en alleen dat al is heerlijk.

  3. Ja de zon zet alles wel net in een ander perspectief op een of andere manier. Kan me ook wel voorstellen dat werken ook wel lekker is.. rondhangen in de warmte is op een gegeven moment ook wel weer leuk geweest..

    Ik hoop dat komende week de zon zich nog een paar keer laat zien. Wens je in elk geval een goede week!

  4. wij eten altijd allemaal buiten op een picnicbank op het werk als het mooi weer is. We hebben zelfs 2 strandstoelen waar we dan zo eventjes 5 minuten met de ogen toe in gaan liggen. Zalig 🙂

    Anderzijds stoort het me niet zo erg als het op weekdagen pijpestelen giet als ik aan het werk ben, zolang de voorspellingen voor het weekend maar mooi zijn.

  5. Als het in de zomer mooi weer is voel ik me op mijn werk niet anders dan anders. Het is er altijd precies even warm, ahum, koud, geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om daar de hele dag met blote armen en/of benen te gaan zitten. Ik weet niet wat ze dachten toen ze de airconditioning gingen afstellen maar zuinig omgaan met energie had blijkbaar geen prioriteit…

    Als het met bakken uit de hemel komt daarentegen dan ben ik blij dat ik lekker droog binnen zit 🙂

  6. Wat mooi om het vakantiegevoel zo op te vatten! Ik herken het wel, de zomer geeft mij ook altijd een gevoel van vrijheid en van grenzeloze mogelijkheden, van het idee dat alles goed komt en dat je gewoon kunt genieten en gelukkig zijn ondanks wat er op je pad komt🙂

  7. Pingback: Even bijkletsen #5 | Vakantie | Zo simpel is dan geluk

Geef een reactie

