Even bijkletsen #5 | Vakantie

zonsondergangVakantieeeeeeeeeeee!

Hoewel ik eigenlijk al een hele tijd een vakantiegevoel heb, ben ik nu zelf drie weken vrij van mijn werk, waarvan ik één week even lekker weg ga. Heb ik even geluk dat mijn vrije weken beginnen met dit prachtige weer. Heerlijk genieten van de zon met een goed boek, je kan mij niet gelukkiger maken. Op en top ontspannen.

Daar was ik eerlijk gezegd ook wel aan toe. De laatste weken op mijn werk waren erg zwaar. We waren regelmatig onderbezet en daarnaast was er wat gedoe waardoor we soms maar zelf een oplossing moesten bedenken. Ook was er veel commentaar, wat achteraf tijdens een vergadering onterecht bleek. Heel erg jammer. Je bent al op je tenen aan het lopen, dan is onterecht commentaar niet heel fijn. Ik kan het over het algemeen goed loslaten, maar ik merkte dat ik inmiddels toch wel met tegenzin naar mijn werk ging en dat is echt niet oké. Gelukkig zijn er nu goede afspraken gemaakt en zou het vanaf nu allemaal beter moeten gaan lopen.

Hoe dan ook, ik kan het nu allemaal even lekker loslaten. Niet meer aan het werk denken maar me lekker richten op de mooie en fijne dingen. Ook wat betreft twee vriendschappen kan ik die nu helemaal loslaten. Ik had voor mezelf al besloten dat ik klaar was met deze ‘vriendinnen’. Er zijn echt teveel nare dingen gebeurd. Van de week heb ik hen hiervan op de hoogte gesteld. Voor mij is het daarmee nu afgesloten, een hele opluchting.

Rust is hetgeen wat tijdens mijn vrije dagen voorop staat. Ik merkte dat ik de laatste weken heel erg veel pijn had, er moe was en ook heftige hoofdpijn had. Op gegeven moment slikte ik elke dag migraine medicatie om de dagen nog enigszins door te kunnen komen. Daarnaast ben ik met het warme weer erg benauwd en levert ook dat hoofdpijn op. Ik probeer dus een goede balans te zoeken tussen het nemen van rust en het doen van leuke dingen.

Gelukkig staan er wel leuke dingen op de planning. Mijn vriendinnen zie ik de laatste tijd heel regelmatig en zie ik ook tijdens mijn vakantie een aantal keer. Dat is echt iets wat mij zo blij en dankbaar maakt. Daarnaast ben ik nog jarig dinsdag en hoewel ik daar niet zoveel mee heb, is er wel het plan om lekker uiteten te gaan. Ook geniet ik heerlijk van de kleine dingen. Lekker een boek lezen of genieten van de zon. Ultieme ontspanning als je het mij vraagt.  Als hoogtepunt staat er nog een weekje naar Kos op de planning. Ik kijk er ontzettend naar uit.

Het vakantiegevoel, voorlopig zal dat mij niet loslaten.

19 gedachtes over “Even bijkletsen #5 | Vakantie

  1. Wat goed dat je de ‘vriendinnen’ op de hoogte hebt gesteld, negatieve energie kan je inderdaad niet gebruiken. Geniet lekker van je vakantie meis!!

  2. Lekker hoor dat je even tot rust kunt komen en doen en laten wat je wilt.
    Goed van je dat je die 2 vriendschappen vaarwel hebt gezegd. Je blijft er anders maar mee rondlopen.
    Ik heb ook ooit met 2 vrienden gebroken. Een al ergens in de 90er jaren en een een paar jaar geleden.
    Als je niet meer op dezelfde golflengte blijkt te zitten kun je beter kappen.
    Ga lekker genieten en zeker van je weekje Kos!
    Liefs

  3. Wat fijn dat je je (ex-)vriendinnen op de hoogte hebt kunnen brengen van je beslissing en dat je je daardoor zo opgelucht voelt. Hopelijk krijgt de vriendschap zo toch een wat beschaafder einde dan dat er nog met karrenvrachten modder gesmeten wordt en er knallende ruzies volgen.
    Geniet van je vakantie meid!

  4. Leuk, en gefeliciteerd! Het vakantiegevoel heeft mij wel losgelaten nu het ineens een stuk kouder is, het beginnende herfstgevoel heb ik dit jaar overgeslagen geloof ik. In mijn hoofd is het sinds zaterdag gewoon volop herfst van de ene op de andere dag 😛 Maar ik mag niet klagen dat ik na mijn vakantie nog twee maanden een zomergevoel heb gehad.

Geef een reactie

