Blogritme, wat is dat?

BloggenEerlijk is eerlijk, het lijkt me heerlijk om gewoon elke dag te kunnen bloggen. Elke dag even de tijd om te schrijven, om alle inspiratie uit je vingers te laten rollen en een pagina op je blog te vullen. Of ik ook werkelijk elke dag inspiratie zou hebben, dat weet ik niet, maar het lijkt me wel echt heel mooi om dagelijks te kunnen bloggen.

Helaas is dat voor mij net even iets te hoog gegrepen. Misschien wel iets meer dan een ‘iets’ trouwens. Nee, het ritme van dagelijks bloggen zal mij niet lukken. Op dit moment lukt het mij zelfs niet om een aantal keer per week te bloggen. Sterker nog een blogritme is bij mij ver te zoeken.

Op zich vind ik dit niet heel erg. Ik ben iemand die altijd gewoon lekker heeft geblogd op het moment dat het mij uitkomt. Eerder zijn er wel perioden geweest dat ik een aantal keer per week een blogje online kon zetten, maar ook toen zat er weinig ritme in.

Dit komt vooral omdat het me niet altijd lukt om achter mijn laptop te kruipen. Ik krijg snel last van mijn nek en hoofdpijn. Wanneer ik achter mijn laptop kruip moet ik dus altijd de keuze maken. Ga ik lekker blogjes lezen, een programma terugkijken, gewoon wat rond surfen op het internet, administratieve dingen doen, of zelf een blogje schrijven.

Op dagen dat ik werk heb ik sowieso niet de energie om zelf te schrijven, dus wordt het vaak één van de andere dingen, als ik mijn laptop überhaupt al tevoorschijn haal. Op dagen dat ik niet werk kies ik de ene keer voor het een, de andere keer voor het ander. Op die manier komt uiteindelijk toch alles wat ik fijn vind aan bod.

Het lukt me op dit moment meestal om één keer per week iets online te zetten. Dat is niet veel, maar ik ben er absoluut tevreden mee. Ik doe dit nu telkens in het weekend, waardoor ik toch een bepaalde ritme heb. Hoewel het ritme ook snel weer verbroken is als ik bijvoorbeeld ziek ben of een erg drukke week heb. Een écht blogritme is dus niet voor mij weggelegd. Maar weet je? Dat vind ik helemaal niet erg!

24 gedachtes over “Blogritme, wat is dat?

  1. Ik vind dat ik een echt blogritme heb en dat is een ritme van 1 keer per week iets plaatsen. Het is maar hoe hoog je de lat legt en wat haalbaar is! Altijd plaats ik op woensdag een blog. En op zaterdag/zondag begin ik met nadenken wat ik op woensdag weer kan plaatsen. Voor mij werkt dit.

  2. Het is denk ik maar net waar jij je prettig bij voelt. Het is jouw blog! En het zal ook met de doelen die je aan jezelf en je blog stelt te maken hebben, hoe regelmatig je wilt bloggen. Iedere dag een blogpost? Prima. Iedere maand? Prima. Ieder jaar? Prima. Wat voor de één werkt, hoeft voor de ander niet te werken, toch?

  3. Voor mij is bloggen een soort studie/werk-omzeilend gedrag. Ipv een sudoku’tje kraken, schrijf ik liever een blogje. Niet vragen hoe vaak ik hem dan een dag later weer offline haal 😉

  4. Ik lees dit met een “beenthereseenthatgevoel”, en niet van mezelf. Bloggen moet relaxed blijven, voor je plezier, niet om verplicht een blog te posten!
    Het loopt snel fout als het een verplichting wordt.
    Doe lekker je ding en als je iets post, kom ik heel graag lezen! Liefs!

  5. Heel herkenbaar, in de afgelopen tien jaar heb ik
    gemiddeld eens in de maand een krabbel geschreven.
    In het begin vond ik het lastig dat het niet op commando
    onder mijn vingers vandaan tikte inmiddels is het goed
    zo. Kan ik er echt blij van worden als het dan wel zo is.
    Zo lang het je raakt, duidelijk maakt is het goed toch? X

  6. Nou, zoals jij dat schrijft, gaat het bij mij ook hoor.
    Ik zou inderdaad misschien diep in mijn hart ook wel elke dag willen bloggen, maar er zit bij mij ook geen ritme in.
    Helemaal niet erg, want we hoeven ons brood er niet mee te verdienen, en het moet leuk blijven. En op deze manier blijft het leuk 🙂

  7. Ik heb heel lang op IrisPapilio elke dag een bericht gepost. Zeker 1.5 jaar achter elkaar. Was na 3 maanden heel blij weer opnieuw te gaan beginnen met een nieuwe blog. Vond het gewoon ook heel erg leuk en had er geen moeite mee. Maar er is iets veranderd in mijn leven hè, deel mijn tijd nu anders in.. Dus even wat rustiger gedaan, maar het kriebelt wel. Nog steeds erg leuk, gewoon een superleuke hobby..
    Maar doe jij gewoon je ding zoals het jou het beste uitkomt. Ik kom toch wel langs hoor! Dikke knuffel!

  8. Heel herkenbaar! Intussen ben ik erachter dat ik mij het prettigst voel als ik schrijf voor mezelf. En als daar een blog uit voortkomt is dat heerlijk 🙂

    Ik schrijf dus (boekjes vol!) en laat ontstaan wat er komt. Ik heb een periode geschreven met het idee dat het een blog moest worden en dat werkte niet voor mij. Daarmee ging ik schrijven met het idee dat een ander het zou lezen in plaats van het gewoon lekker laten stromen.

    Blogritme zit er bij mij dan ook niet in en streef ik dus niet meer na. Schrijven blijft daarmee een verrukkelijke bezigheid!!

    Lieve groet,
    Savannah

  9. Jaaa, vooral die laatste zin vind ik belangrijk. Het is niet erg dat je geen blogritme hebt. Ik heb het ook niet echt. Ene keer kan ik een hele dag aan één stuk door schrijven waardoor ik drie posts in een week kan posten. Maar soms is het ook twee weken stil, omdat ik geen tijd en geen inspiratie heb. Ik wil het wel proberen, wat meer regelmaat door bijvoorbeeld drie posts per week te plaatsen. Maar het moet niet als een verplichting voelen 🙂

  10. Ik probeer wel een blogritme aan te houden, maar dat is niet makkelijk! Ik snap heel goed at je blogt wanneer het je uitkomt. Dan krijg je ook de beste stukken lijkt me.

  11. Elke dag bloggen, dat zou erg fijn zijn. Maar eerlijk, als ik twee keer per week iets online kan zetten ben ik al heel blij. Maar dat is ook net het fijne eraan: het is jouw blog dus jij bepaalt de regels.

  12. Ik heb een zeker ‘blogritme’ en plan ook de meeste berichtjes in. Zo’n 2 à 3 berichten per week. Dat kan al eens meer zijn maar zoals je terecht opmerkt: het moet vooral leuk blijven.

Geef een reactie

