Geen goede voornemens maar geluk

gelukEen nieuw jaar is begonnen. Een jaar vol met kansen en mogelijkheden. Een nieuw hoofdstuk in het boek dat ons leven heet. Nieuwe doelen kunnen worden opgesteld en goede voornemens uit de kast gehaald. Of je kunt verder gaan op dezelfde voet als je het vorige jaar eindigde. Het ligt er maar net aan wat goed voor je voelt. Wanneer ik voor mezelf nadenk over het nieuwe jaar dan vind ik het het belangrijkst dat ik weer van het leven kan genieten. Dat is voor mij uiteindelijk elk jaar toch weer het grootste doel.

Goede voornemens

Om eerlijk te zijn heb ik helemaal niks met goede voornemens. Wanneer ik een nieuw idee of een nieuw doel in gedachten heb, wil ik daar altijd het liefst zo snel mogelijk mee beginnen. Waarom wachten tot het nieuwe jaar begint? Vorig jaar had ik bijvoorbeeld het idee om weer naar de sportschool te gaan om mijn spieren te versterken. Ik heb daar meteen werk van gemaakt en startte in juni met een trainingsschema. Aan de andere kant kan ik me wel voorstellen dat mensen goede voornemens in het nieuwe jaar als een soort stok achter de deur beschouwen. Alleen maar mooi dus dat sommige mensen juist wel voornemens maken voor het nieuwe jaar

Mijn woord: geluk

Op Thank God it’s Monday, de blog van Melle, las ik dat Melle zichzelf een woord heeft gegeven voor het nieuwe jaar. Vertrouwen. In eerste instantie kon ik niet zo heel veel met dit idee. Een woord voor het nieuwe jaar, wat zou mijn woord dan moeten zijn? Al snel deed Melle een suggestie: “Wat dacht je van geluk? Of het nu groot of klein is. Het is meer dan welkom voor jou in het volgende jaar.”

Het inspireerde mij meteen om inderdaad voor geluk te kiezen als mijn woord voor het nieuwe jaar. Geluk wat ik het afgelopen jaar ook absoluut heb ervaren. Veel geluksmomenten kwamen voorbij en ik hoop dat dit ook voor het nieuwe jaar zal gelden. Daarnaast lijkt het me mooi om mij in het nieuwe jaar nog meer te focussen op de kleine dingen. Om me elke dag even bewust te zijn van wat ik heb en daar dankbaar voor te zijn. Om nog meer te genieten en daar ook even bij stil te staan op dat moment. Ik ben hier op zich al bewust mee bezig, maar het kan altijd beter.

Geluk is echter niet alleen voor mij meer dan welkom. Geluk wens ik ook de mensen om mij heen. De mensen die dichtbij me staan, de mensen de me dierbaar zijn. Familie en vrienden gun ik heel veel geluk, maar ook de bloggers wiens blog ik lees en de mensen die hier mijn blog komen lezen. Eigenlijk wens ik ook de mensen die ik niet ken geluk. Mensen die het zwaar en moeilijk hebben en wel wat geluk kunnen gebruiken. Iedereen verdient het om gelukkig te zijn!

25 gedachtes over “Geen goede voornemens maar geluk

  1. Geluk komt voor veel mensen niet vanzelf, maar zolang je tevreden bent met wat je hebt is dat ook geluk. Hoe gaat het nu met sporten, lukt dat nog een beetje?
    Ik hoop dat dit een top jaar gaat worden voor je.
    Happy new year, lieverd.

  2. Heel mooi geschreven! Ik vind het inderdaad ook perfect bij je passen. Ik heb mezelf ook een word gegeven voor 2017 en dat lijkt er wel een beetje op: serendipity – er is een reden voor alles. Ik vind het altijd wel mooi om een nieuw jaar met doelen te beginnen, maar ik focus er niet te veel op.

Geef een reactie

