Even bijkletsen #6 | Rust

PijnHoewel ik mezelf eigenlijk wat rust moet gunnen, kan ik het toch niet laten om even een stukje te schrijven hier. Eigenlijk moet ik vooral mijn duim wat rust geven. Het gewricht is ontstoken en met elke zin die ik type gaat hij meer en meer pijn doen. Heel erg lastig, want op mijn werk zit ik het grootste deel van de dag achter de computer. Daarom probeer ik thuis dus zo min mogelijk met mijn duim te doen en mijn laptop en telefoon dus ook zoveel mogelijk links te laten liggen.

Gelukkig gaat het verder goed met me. Ik ben lekker veel aan het lezen (ik heb al 5 boeken gelezen dit jaar!) en heb ook al wat leuke uitjes gehad, zoals een avondje naar de bios. Dat kost niet heel erg veel inspanning en is dus goed te doen. Heerlijke M&M’s erbij en genieten maar van de film.

Sinds oktober heb ik wel meer pijn – en andere klachten – dan normaal. (Volgens mij zij de herfst en winter gewoon niet echt mijn ding.) Ik probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken zodat ik niet zoveel met de pijn bezig ben. Toch zijn er soms dagen dat ik er helemaal klaar mee ben. Echter is er vrij weinig aan te doen, dus pak ik mezelf dan maar weer bij elkaar en ga gewoon door.

In december kreeg ik wel heel erg veel last van mijn maag – kotsmisselijk, blegh – en nam ik de beslissing om één van de ontstekingsremmers die ik slik langzaamaan af te bouwen. De pijn was ook met de troep die ik slikte heftiger dan normaal, dus kon ik net zo goed stoppen. Nu ben ik echter vanwege mijn duim toch maar weer begonnen, dus dat schiet niet zo heel erg op. Hopelijk snel weer afbouwen!

Ondanks deze kleine vervelende dingetjes en een behoorlijk spannende week deze week, voel ik me mentaal gelukkig heel erg goed. Ik heb allemaal leuke dingen op de planning staan en geniet op het moment dat ik dit schrijf lekker van het zonnetje op mijn gezicht. Het leven is immers veel te mooi om te treuren!

Ik wens jullie allemaal een fijn weekend toe. 🙂

19 gedachtes over “Even bijkletsen #6 | Rust

  1. Ik neem al een half jaar kurkuma-gelulen, te verkrijgen in de apotheek.Ik kon ’s morgens mijn bed niet meer uit door pijn aan alle gewrichten. Na 4 weken voel je het verschil. Voor mij geen ontstekingsremmers meer! Mijn maag is mij dankbaar!

  2. Gelukkig is er dit weekend veel schaatsen op tv geweest, begrijp ik. Wie weet heeft dat je bij je telefoon en toetsenbord weg kunnen houden en wat afleiding gegeven 😉
    Hopelijk geneest je duim snel, lijkt me bloedirritant!

Geef een reactie

