Een beetje teveel

LichtHet is de laatste weken stil op mijn blog. Enerzijds heb ik niet heel erg veel inspiratie op dit moment, anderzijds kom ik door omstandigheden ook gewoon niet aan bloggen toe. Af en toe probeer ik wel wat bij anderen te lezen en een heel enkele keer reageer ik even. Veelal echter ben ik de laatste tijd nauwelijks met bloggen bezig. Niet omdat het me geen plezier meer brengt (ik mis het juist heel erg), maar omdat het gewoonweg even niet lukt.

Eerder vertelde ik al dat mijn duim ontstoken is. Sinds ik een brace draag gaat het wel een stukje beter gelukkig, maar toch blijf ik er last van houden en blijft het dik. Het herstel heeft gewoon tijd nodig en ik zal geduld moeten hebben. Echter ben ik met dit soort dingen niet zo heel erg geduldig. Zeker niet omdat het me ook gewoon belemmert in mijn werkén in onder andere het bloggen.

Daarnaast heb ik al ruim twee weken kiespijn. Ik heb een (oud) gaatje opnieuw laten vullen omdat de vorige vulling los was gaan laten en het gaatje daardoor vergroot was. Voor die tijd had ik helemaal nergens last van. Een paar dagen na het vullen kreeg ik echt gigantische kiespijn. Ik was zo beroerd die avond dat ik de volgende dag meteen de tandarts heb gebeld en gelukkig eerder van mijn werk weg mocht de volgende dag om het te laten beoordelen. Hoe ik mijn werkochtend door ben gekomen weet ik niet meer. De tandarts kon echter niet veel ontdekken. Waarschijnlijk was het gaatje vrij diep en drukt de vulling tegen de zenuw, dat moet vanzelf slijten en de pijn dus ook. Ik leef nu op pijnstilling, dan  is het redelijk te doen, maar ook dan zeurt het nog. Mijn hele kaak en wang doen er zeer van. (Vandaag nog even bij de tandarts geweest, maar het blijft vooralsnog afwachten.)

Ondanks dat doe ik gewoon mijn ding. Ik werk, spreek af met vriendinnen of pas een avondje op. Het is op zich te doen en de afleiding is ook wel erg fijn, maar ik merk dat ik wel heel erg op mijn tenen loop. Laatst was ik op de verjaardag van een collega, ze vierde het in een kroeg, en viel ik na zo’n half uur bijna flauw. Gelukkig kon ik op tijd gaan zitten, maar pas dat ik met ondersteuning naar buiten ging kwam ik echt weer bij. Op zich schrik ik hier niet zo van, dit gebeurt me wel vaker. Als ik het op voel komen ga ik gewoon op tijd zitten en voel ik me vaak al snel weer de oude.

Toch heb ik wel een beetje het gevoel dat het mijn lichaam teveel wordt. Dat het mij als persoon ook gewoon te veel wordt. Ik vind het moeilijk om al die pijntjes naast me neer te leggen. Om gewoon maar door te gaan. Op het moment dat ik gezellig met mijn collega’s aan het werk ben, of een mooie tekening krijg van mijn kleine vriendinnetje waar ik een paar uurtjes op pas, levert mij dat genoeg op om toch blij te zijn en te genieten van deze lichtpuntjes. Als ik echter thuis ben stort ik helemaal in en voel ik me verre van goed. Eigenlijk herken ik mezelf niet terug, want met mijn chronische pijn kan ik juist altijd heel goed overweg.

Dit weekend heb ik helemaal niks gepland en kan ik dus echt goed mijn rust pakken. Enerzijds hoop ik dat dat de pijn wat verlicht. Anderzijds hoop ik dat ik door de rust ook weer rust in mijn hoofd krijg. Dat mijn positiviteit weer boven komt drijven en die donkere sluier zich verruilt voor heel veel licht. Het leven is immers veel te mooi om je zo naar te voelen.

Om trouwens meteen even met iets heeeeeeel positiefs te beginnen: ik heb gisteren mijn vakantie geboekt. Whoohoo!!

38 gedachtes over “Een beetje teveel

  1. Er zit wss een ontsteking op je kies en dat zien ze niet zonder een foto te nemen, als de pijn niet overgaat toch even vragen! Hebben net een horrorverhaal met Jongste achter de rug (ik ging een second opinion halen bij een andere tandarts; zie ook mijn voorlaatste blog)
    Blijven rondlopen met pijn is niet normaal!
    Veel beterschap!

  2. O, maar pijn is zo afmattend en zo’n energieslurper!!! Niet gek dat je uitgeput bent. Van je kies vind ik maar een vreemd verhaal hoor, want het is toch belachelijk dat jij pijnstilling moet slikken, terwijl de tandarts ook had kunnen proberen er een nieuwe vulling in te zetten, die niet op de zenuw drukt…….. maar goed, hoop oprecht dat de pijn snel af zal nemen.
    En ………………. houd je maar vast aan je geboekte vakantie …….. waar ga je trouwens naar toe?

  3. Veel beterschap! Ik zou toch maar eens terug gaan naar de tandarts en opnieuw laten vullen. Heb ook zo eens rond gelopen nadat een oude vulling vervangen was. Toen opnieuw laten vullen en het was over. Ik hoop dat je onwijs en pijnloos van je vakantie geniet.

  4. Jeetje wat naar voor je. En die kiespijn is ook nog steeds niet weg, wat ontzettend balen. Ik wou dat ik je kon helpen, in ieder geval een dikke knuffel en ik duim voor betere tijden.

  5. Kiespijn is verschrikkelijk en waarschijnlijk ben je door alle andere ongemakken extra gevoelig. Ik zou vragen om een foto. Of een andere tandarts zoeken. Voor nu leest het of je door de kiespijn de zombiefase in dreigt te gaan. Pas op. Dadelijk heb je alleen nog energie om te ademen en te werken. Daar is niemand lang tegen bestand.. xxx

  6. Pingback: Quote | Beauty can be seen in all things |

Geef een reactie

