Quote | Beauty can be seen in all things

Op momenten dat het even niet zo lekker gaat, vergeet ik soms wel eens om te genieten van al het moois om mij heen. Op zich is dat niet zo gek natuurlijk, op dat moment staat mijn hoofd daar niet zo naar. Toch zou het misschien juist op momenten dat het even minder gaat, heel erg goed zijn om te beseffen dat er zoveel moois is in het leven en om je heen. Want juist op die momenten kan je dat kleine geluk wel heel erg goed gebruiken.

Waar je dat geluk dan vindt?

Beauty can be seen in all things

Echt waar, overal om je heen kom je mooie dingen tegen.

Kijk bijvoorbeeld eens naar de mensen om je heen. Een vriendin die je een lief berichtje stuurt. Je collega die een lekkere kop thee voor je inschenkt. Een schattig meisje dat tijdens een behandeling enthousiast aan het kletsen is. Een onbekende die je groet of naar je glimlacht. Allemaal mooie dingen die je een glimlach op je gezicht kunnen bezorgen.

Kijk naar buiten en zie de zon achter de wolken vandaan komen. Het prachtige landschap dat voorbij raast als je in de trein zit. Een bloem die tot bloei komt en een prachtige kleur heeft. De zee die ruig is doordat er zoveel wind staat. Hoor de vogels enthousiast tjirpen terwijl jij nog heerlijk in bed ligt. Het prachtige gebouw waar je regelmatig langs fiets op weg naar je werk.

Zoveel moois is er om ons heen, maar wij zien het nog nauwelijks of staan er gewoonweg niet bij stil. En dat terwijl er in alles eigenlijk wel iets moois te vinden is.

10 gedachtes over “Quote | Beauty can be seen in all things

  1. Wat mooi geschreven!!
    Uit ervaring weet ik hoe moeilijk het is, om naar de mooie dingen te kijken als het even niet zo lekker gaat, het is een hele kunst om door het zwarte heen te kijken. Maar ik weet ook hoe het werkt, dat de donkere wolken daardoor kunnen verdwijnen, al is het maar voor even.

  2. En: zo simpel is dan geluk 😉
    Ik ben het helemaal met je eens. Ik probeer het ook meer te zien, al ben ik altijd geneigd om overal een beetje voorbij te razen (wij allemaal, denk ik…)

  3. Mooi stukje en helemaal waar! Ik merk zelf ook dat ik dit soms allemaal een beetje vergeet, dus ik maak nu lijstjes van alle leuke kleine dingen haha, dat helpt echt 😀

Geef een reactie

