Lezen | Grijze magie, Vertrouw niemand en De wereld volgens Bob

lezenHoewel het bloggen er de laatste tijd wat bij inschoot, heb ik mijn ontspanning wel kunnen vinden in het lezen. De boeken die ik hieronder bespreek heb ik allemaal als e-book gelezen. Toevallig kreeg ik via de e-mail een aanbieding voor een gratis pakket e-books en daar zaten een aantal geweldige titels tussen. Hoewel ik niet alle boeken kende, ben ik toch maar gelezen en heel erg verrast door verschillende e-books. Echt genieten als je zo spontaan kan genieten van fijne boeken. Drie van deze boeken beschrijf ik hieronder.

Grijze magie – Jaye Wells

Hoewel het boek Grijze magie onder het genre fantasy valt, zou het qua spanning ook prima een thriller kunnen zijn. Alleen dan een thriller waar magie in voor komt. Het boek vertelt het verhaal van wijkagent Kate Prospero, die haar uiterste best doet om alle criminelen in de stad achter de tralies te krijgen. Kate is een ‘ingewijde’ en was vroeger druk met het brouwen van magische drankjes. Echter wil ze nu helemaal niks meer met magie te maken hebben. Op gegeven moment duikt er een vuilmagisch drankje op dat mensen in weerwolven veranderd. Kate wordt toegelaten tot een speciaal team dat op zoek gaat naar de bedenker van het drankje. Natuurlijk verloopt de zoektocht niet zonder slag of stoot. Bovendien wordt Kate haar broertje Danny erbij betrokken en verandert hij in een bloeddorstige weerwolf. Zal het Kate lukken om de brouwer van het drankje te vinden en haar broertje te redden?

Een boek dat ik met veel plezier heb gelezen. Kate haar personage wordt mooi uitgewerkt waardoor je echt met haar meeleeft. Het boek leest echt als een trein en toen ik het boek uit had was ik eigenlijk heel nieuwsgierig naar hoe bepaalde zaken in het leven van Kate zich verder zullen gaan ontwikkelen. Ik las dat dit boek deel één is van een serie en ik ben reuze benieuwd naar het vervolg.

Vertrouw niemand – Paul Cleave

Met heel veel plezier heb ik het boek Vertrouw niemand gelezen, wat zit het goed in elkaar. Het boek verteld het verhaal van Jerry Grey, een thrillerauteur die al jong met Alzheimer wordt gediagnosticeerd. Op dat moment wordt hem geadviseerd een logboek bij te gaan houden, een soort dagboek. Hij komt in een verzorgingstehuis terecht en weet al snel niet meer het verschil tussen fantasie en werkelijkheid. Zo denkt Jerry een aantal moorden te hebben gepleegd, moorden die hij heeft beschreven in eerdere boeken. Zijn de moorden fantasie, of hebben ze werkelijk plaatsgevonden? Jerry raakt in het verzorgingstehuis zijn logboek kwijt en gaat samen met zijn vriend op zoek naar dit boek, in de hoop dat deze het antwoord bevat.

Het boek wordt beschreven vanuit twee perspectieven. De Jerry in de huidige tijd en de Jerry ten tijde dat hij in zijn logboek schreef. Naarmate het verhaal vordert kom je steeds meer te weten over wat er nu eigenlijk speelt. In het boek komt de Alzheimer erg goed naar voren. Heel erg knap dat de auteur het boek zo heeft weten te schrijven, dat je met Jerry mee voelt hoe het is om Alzheimer te hebben. Het verhaal is origineel en erg spannend. Echt een goed boek.

De wereld volgens Bob – James Bowen

Inmiddels is De wereld volgens Bob is een vervolg op Bob de straatkat. Dit laatste boek heb ik nog niet gelezen, maar De wereld volgens Bob is ook prima op zichzelf staand te lezen. Hoewel veel mensen razend enthousiast zijn, had ik persoonlijk wat meer van het boek verwacht.

Het boek vertelt het verhaal van James die in het verleden verslaafd was aan drugs en op straat leefde. Inmiddels is hij zijn leven aan het beteren en komt Bob de straatkat op zijn pad. Om rond te kunnen komen verkoopt James een straatkrant en neemt hij Bob mee. Bob is zeer geliefd bij de mensen op straat en James besluit zijn oude werk als straatmuzikant weer op te pakken. Bob en James worden de beste maatjes en maken samen van alles mee.

Het boek leest erg vlot en het is een mooi verhaal. Het is bijzonder hoe een straatkat James op de been en op het goed pas kan houden. Echter had ik dus meer van het boek verwacht en vond ik er niet veel diepgang in zitten. Ik heb het boek met plezier gelezen, maar het was voor mij wel meer een boek voor tussendoor.

8 gedachtes over “Lezen | Grijze magie, Vertrouw niemand en De wereld volgens Bob

Geef een reactie

