Even bijkletsen #7 | Zon en tintelingen

Het blijft gek hoe je je enerzijds heel erg blij kan voelen, terwijl je lichaam je eigenlijk een beetje in de steek laat. Het zonnetje buiten doet mij echt ontzettend goed. De temperatuur is nog niet altijd even lekker, maar als ik op mijn werk een blik naar buiten werp en de zon zie schijnen, dan word ik helemaal blij. Wanneer ik naar mijn werk fiets komt de zon op en ook als ik naar huis fiets is het nog licht. Heerlijk. Sommige dagen kan ik zelfs na het werk nog even in de zon zitten.

Mijn lichaam laat me echter een beetje in de steek. Naast de gewone klachten heb ik nu inmiddels al drie maanden last van mijn duim. Het gaat gelukkig wel steeds wat beter, maar het duurt wel erg lang. Geduld is nu eenmaal niet mijn sterkste kant. Sinds een week of vier heb ik in mijn andere arm tintelingen. Soms komt daar ook een zwaar gevoel bij en af en toe zeurt het wat en doet het zeer. Op zich is dat niet heel erg, maar het hoort natuurlijk niet.

Daarom heb ik toch maar even een fysiotherapeut bezocht. Zij denkt dat het door mijn hypermobiliteit komt. Omdat mijn banden te flexibel zijn en mijn gewrichten niet op zijn plek kunnen houden, vangen mijn spieren dit op en zijn daardoor continu gespannen (door mijn hele lichaam). De baan met bloedvaten en zenuwen die vanuit je nek richting je arm loopt komt hierdoor klem te zitten en vandaar de tintelingen. Inmiddels is er een behandeling gestart, dus ik hoop dat er snel verbetering plaatsvindt. Overigens is bij mijn vader zijn MS op deze manier begonnen, dus ik ga het goed in de gaten houden de komende tijd.

Wat ik vooral hoop ik dat ik wel gewoon mijn werk kan blijven doen. Ik dacht dat zittend werk goed haalbaar zou moeten zijn, maar ik merk nu met deze nieuwe klachten toch dat veel computerwerk eigenlijk ook niet erg goed voor me is. (Dus toch nog minder bloggen ben ik bang) Ik weet namelijk wel zeker dat dit ook bijdraagt aan de spierspanning en aan de overbelasting van mijn duim. Dat is wel heel erg lastig, maar hopelijk kan ik het met fysiotherapie goed onder controle krijgen.

Gelukkig weerhouden deze dingen mij er niet van om gewoon lekker mijn ding te doen. Zo kwam er laatst een vriendin logeren en hebben we een heerlijke dag gehad. Ook de komende tijd staan er weer fijne dingen op de planning met vrienden en familie. Daar word ik echt zo blij van. Heel bijzonder is een vakantie die er binnenkort aan gaat komen. Ik ben zo dankbaar dat deze wens in vervulling kan gaan. Ondanks af en toe een minpuntje is het leven echt prachtig mooi en heb ik heel veel moois om naar uit te kijken.

 

24 gedachtes over “Even bijkletsen #7 | Zon en tintelingen

  1. Balen zeg, dat je lijf je zo in de steek laat, maar gelukkig is het buiten, meestal vrolijker, zodat je wat afleiding hebt.
    Ik moet zeggen ik leef ook helemaal op van het zonnetje hoor.

  2. Nou meissie toch.. je krijgt gewoon weer eens alles tegelijk.. Maar die MS dreiging? Hoop toch zo voor je dat dat het niet is.. Maar hopelijk doet de zon je goed… de goede tijd komt er weer aan hè..
    Ga je nog naar Caprera? XXX

    • Voor mijn gevoel is het echt een blokkade, dus verwacht geen gekke dingen. Maar gezien MS bij ons in de familie zit is het wel goed om het in mijn achterhoofd te houden en niet heel lang te blijven doorlopen met de klachten.
      Jaaaaa daar ga ik heen. Ik ga de zaterdag. Ben jij er ook dan toevallig? X

  3. Daar doe je goed aan hoor!
    Jammerrrr ik ga vrijdag… ga zaterdag een weekje op vakantie!
    Nou ja, we lopen niet weg hè, dan vast een andere keer.
    Ben gisteren naar de U2 tour geweest, geweldig!
    Fijne dagen! XXX

Geef een reactie

