Kaiki tour | Een boottocht op Kos

Kaiki tourHet is alweer even geleden dat ik het prachtige eiland Kos bezocht. Een mooi Grieks eiland waar de mensen ontzettend vriendelijk zijn. Je kan er ultiem genieten van het prachtige weer en de mooie stranden. Daarnaast werd ik heel erg blij van de schattige witte huisjes met blauwe accenten. In deze blog liet ik al zien dat Kos-stad geweldig leuk en mooi is om te bezoeken. De sfeer is daar echt heel gemoedelijk en de leukste gebouwen en straatjes komen voorbij. In de omgeving van het eiland Kos liggen ook een aantal wat kleinere eilanden. De eilanden zijn alleen per boot bereikbaar en het is absoluut een aanrader om hier een dagje voor vrij te maken wanneer je op Kos bent. Zelf heb ik gekozen voor de Kaiki tour, een boottocht waarbij je drie verschillende eilanden bezoekt.

In de haven van Kos-stad werden we welkom geheten op de boot. Iedereen was enthousiast en de sfeer was gezellig. We lagen lekker genieten in de zon toen ik ineens geroezemoes rondom me heen hoorde. Al snel hoorde ik de kapitein zeggen dat er dolfijnen te zien waren. Ineens was iedereen weer alert en konden we genieten van de prachtige dolfijnen. Het was echt een cadeau om deze beesten te zien in hun natuurlijke omgeving. Eerlijk is eerlijk, het kippenvel stond op mijn armen, zo mooi vond ik het.

PserimosNa ongeveer een uur varen kwamen we aan bij het eerste eiland, Pserimos.  De boot legde aan in een hele mooie baai. Het strand was er prachtig en de verschillende huisjes die er stonden zagen er idyllisch uit. Het eiland straalde rust uit. We mochten de boot uit en konden genieten van de zee en de schattige winkeltjes bekijken. Daarna lekker genieten van een drankje aan het strand met een prachtig uitzicht.

Al snel was het tijd om terug te gaan naar de boot waar we een heerlijke lunch kregen. Eerlijk gezegd weet ik niet helemaal precies meer waar de lunch uit bestond, maar lekker was het wel. Ondertussen gingen we onderweg naar de volgende bestemming. Het eiland Kalymnos, ook wel het sponzeneiland genoemd. Dit eiland was toch net even een stuk groter dan Pserimos. De sponzen staan centraal op het eiland en werden overal verkocht. We liepen wat rond langs mooie parken en door knusse straten. Op een terras aan de haven dronken we een heerlijke verse smoothie.

KalymnosDe dag begon richting het eind te lopen. We voeren verder en bij het eiland Plati ging de boot voor anker en mochten we van de boot af springen het water in. Het zeewater was daar echt zo helder dat je de bodem van de zee kon zie. Zo mooi en bijzonder. De boot af springen lekker mij met mijn lichamelijke gesteldheid niet zo verstandig, dus ging ik via een trap het water in en liet even een kleine gil uit mijn mond ontsnappen. Wat was het koud, maar wat was het mooi om daar te zwemmen, tussen de vissen in het heldere water.

Na deze laatste stop gingen we weer terug naar Kos-stad. Inmiddels had iedereen de nodige drankjes op en zat de sfeer er goed in. Zo werd er door onze medepassagiers de sirtaki gedanst en ging een wat oudere man helemaal los op het nummer ‘Sex Bomb’. De sfeer aan boot was top en de bemanning maakte er echt een feestje van. De boottocht was absoluut een ervaring om nooit meer te vergeten.

 

9 gedachtes over “Kaiki tour | Een boottocht op Kos

  1. Leuke blog!! Toevallig hebben mijn man en ik gisteren ook een vakantie naar kos geboekt. We hebben er erg veel zin aan. Alleen moeten nog even geduld hebben voordat we gaan. Een boottocht lijkt me ook erg leuk! Denk dat wij dat ook gaan doen. Waar verbleven jullie? In kos stad of wat verder af?

  2. Ik ben er ook jaren geleden geweest en er komen weer allerlei verhalen boven door je artikel. Boottochten zijn altijd fijn op vakantie. Lekker uitwaaien en kijken naar mooie landschappen. Mooie foto’s!

  3. Super! Griekenland en de Griekse eilanden blijven echt heel mooi. Over het koude water van de Middellandse Zee kan ik trouwens meepraten, op Malta was het ook niet lang vol te houden…

Geef een reactie

