Stoppen met bloggen?

vakantieHet is een beslissing waar ik serieus over na aan het denken ben. Is het niet verstandiger om te stoppen met bloggen? Zelf heb ik genoeg inspiratie voor blogs en ook al heel wat ideeën staan op papier. Het is dus zeker niet zo dat ik om deze reden zou stoppen met bloggen. Daarbij vind ik het ook nog steeds heerlijk om rond te snuffelen op andere blogs. Lekker lezen, reageren en leuke interactie, het maakt me blij! Echter wordt mijn duim steeds minder blij en moet ik dus misschien niet kiezen met mijn gevoel maar met mijn verstand.

Degenen die mij al langer volgen weten inmiddels wel dat ik al sinds januari last heb van mijn duim. Januari, dat is dus al bijna een half jaar! In eerste instantie dacht ik aan overbelasting en daarmee irritatie van het gewricht of de pees en ook mijn werkgever die ik even snel had laten kijken had dit in gedachten. Rust, een brace en ontstekingsremmers dus.

Inmiddels zijn we dus al maanden verder en krijg ik eigenlijk alleen maar meer last. De reden om de fysio er eens naar de laten kijken. Zij denkt aan artrose (slijtage) of artritis (ontsteking). Daarbij merkte zij op dat mij pees niet helemaal lekker in de groef loopt. Ik ben dus gestart met oefeningen en daarbij heb ik toch even een foto laten maken, waaruit gelukkig blijkt dat het geen artrose is.

Maar wat is het dan wel. Al maanden is het gewricht aan mijn duimbasis dik en ook de muis van die hand is dik. Echter heb ik weer geen andere ontstekingsverschijnselen zoals roodheid of warm aanvoelen. Om eerlijk te zijn kan ik steeds minder met mijn duim, het doet zeker na een dag werken al zeer om mijn tandenborstel vast te houden. Het begint me een beetje te frustreren. Wordt het nog beter. Hoe ga ik het nog jaren volhouden om te werken op deze manier? Ik weet het niet zo goed.

Hoewel ik mijn duim echt al veel  rust heb gegeven de laatste maanden, denk ik dat het verstandig is om het toch nog meer rust te geven en dus in mijn vrije tijd echt alleen mijn laptop en telefoon te gebruiken voor noodzakelijke dingen. Dat betekent dus onder andere niet meer reageren op andere blogs en ook zelf bloggen is eigenlijk niet zo heel verstandig.

Voor nu ga ik eerst afwachten wat de fysio mij brengt. Wordt het daarmee niet beter dan wil de huisarts me verwijzen naar een handenpoli in het ziekenhuis om te kijken wat zij voor mij kunnen betekenen. Zo kan het in ieder geval niet langer.

Gelukkig heb ik op dit moment twee weekjes vakantie en kan ik het echt even goed rust geven. Als jullie dit lezen zit ik waarschijnlijk lekker met mijn kont in het zand van Turkije te genieten van een lekkere cocktail. Hopelijk doet de rust mijn duim (en de rest van mijn lichaam) goed en kan ik er straks weer tegenaan!

21 gedachtes over “Stoppen met bloggen?

  1. Wat lastig.
    Kan het een oplossing zijn om te bloggen zonder de spatiebalk te gebruiken? Dan wordt je duim niet belast :).
    Sorry, stomme opmerking, Pannenkoek. Ik hoop dat je probleem snel wordt opgelost !!

  2. Ik hoop dat de fysio gaat helpen.. zou jammer zijn als je zelf genoeg inspiratie hebt om te schrijven je dat niet meer kunt. Nu ik dit aan het tikken ben merk ik dat ik mijn duimen totaal niet gebruik. Die 2 hangen er maar een beetje los bij te hangen.. Hoezo heb je dan z’n last. Zijn het de bewegingen in je handen die dan opspelen? Sterkte en natuurlijk een heerlijke vakantie gewenst.. XXX

  3. Collega van mij heeft de muis op het werk op links ingesteld en muist met op het werk met zijn linkerhand. Duurt allemaal iets langer, en het vergt in het begin wel wat van je hersencellen, maar doet wonderen voor je hand..

    Sterkte met je hand en met beslissen wat te doen.. ❤

  4. Hey vakantieganger! Allereerst wens ik je heel veel sterkte én een heerlijke vakantie!

    Om helemaal te stoppen met bloggen terwijl het je zo blij maakt zou heel jammer zijn. Mijn zus heeft om een andere reden geen computer kunnen bedienen (rsi) terwijl haar werk daar juist veel om vraagt. Zij heeft de oplossing gevonden in het spraakgestuurd typen. Wellicht voor jou ook een mogelijke oplossing zolang je duim/hand nog niet hersteld is?

    En misschien is het interessant om te achterhalen wat de eventuele oorsprong van je klacht is. Ik heb zelf veel aan de bevindingen van Louise Hay.
    Waar staat bij jou de duim voor? (Bij mij komt bijvoorbeeld op ‘onder de duim houden’) Zo achterhaal ik soms de diepere betekenis achter een klacht. Dat geeft inzicht en daarbij de mogelijkheid om het probleem aan te pakken.

    Kijk maar of je hier iets mee kunt/wilt. Je mag me persoonlijk mailen als je daar behoefte aan hebt.

    Krachtgevende zomergroet, Savannah

  5. O, wat waardeloos zeg van die duim. Nou, hoop dat die vakantie je inderdaad goed gaat doen.
    Trouwens, die handenpoli is zo gek nog niet hoor. Ik heb jaren terug ook bij de handenpoli gelopen, en de bijna 3 maanden rustgips vond ik helemaal niet leuk, maar met de vervolg behandeling heeft het me wel geholpen.
    Maar geniet nu eerst maar eens van je vakantie,.:-)

  6. Duim-ellende, ziek op vakantie… Het zit je allemaal niet mee hè meid..? Balen zeg!
    Stoppen met bloggen… Dat moet een lastige beslissing zijn, zeker als je het zo leuk vindt. Uiteraard hoop ik dat je, op wat voor manier dan ook, toch kunt blijven bloggen,
    Maar goed, hopelijk heb je, ondanks je ziekte, toch ook wat rust in je koppie kunnen vinden!
    Dikke knuffel!

  7. ja, stoppen is eigenlijk iets waar je het niet over moet hebben, dat moet je dan gewoon doen, of niet natuurlijk. Maar je zet er nog een heel duimverhaal bij, beterschap daarmee.

  8. Ik zal je missen…

    Blijf je me volgen?
    Jouw opgeheven duim zegt me voldoende.
    Je bent krachtig en optimistisch
    Maar soms moet je toch ergens mee stoppen
    om erger te voorkomen…
    Inspreken met siri
    .
    Geniet van de vakantie!

Geef een reactie

