Vakantie en water?

vakantieZo, ik ben toch maar maar even achter mijn laptop gekropen. Jullie zitten vast met smart te wachten op mijn zonovergoten vakantieverhalen. Over het geweldig luxe hotel, dat in het echt nog luxer was dan verwacht. Over de prachtige zwembaden waarin in heel wat baantjes heb getrokken om een beetje in conditie te blijven. Over de glijbanen waar ik stiekem elke dag vanaf ben geweest. Over het heerlijke all-inclusive eten en de kilo’s die ik daarvan ben aangekomen. Over het prachtige strand waar ik lekker lag weg te dromen met een cocktail in mijn hand.

Helaas krijgen jullie niets van dat alles te lezen. Mijn vakantie is namelijk behoorlijk in het water gevallen. Na een dag genieten werd ik ziek en was het klaar. Het begon met wat misselijkheid en al snel zat ik te rillen van de kou terwijl de temperatuur toch echt 26 graden was (in de avond). ’s Nachts naar de wc en om het netjes te houden, ik liep helemaal leeg.

Ik heb de hele vakantie dus niet veel meer dan mijn bed gezien en af en toe even in de schaduw liggen slapen voor wat frisse lucht. Op gegeven moment nog even op het punt gestaan een arts te waarschuwen, gezien de hartkloppingen en veel te hoge hartslag (boven de 100), maar ik bedacht me al snel dat met koorts je lichaam veel inspanning levert en deze klachten dus vrij logisch zijn. De infectie zelf moest gewoon uitgeziekt worden, daar kan een arts niet veel aan doen.

Gelukkig ben ik weer thuis, maar echt veel beter gaat het nog niet. Ik voel me nog steeds beroerd en kan niet veel meer eten dan beschuit. Ik heb zelf de huisartsenpost nog bezocht na een telefoontje voor advies. Zij vonden het toch ook wel een dingetje dat er al 2 dagen bij iedere ontlasting een grote hoeveelheid bloed kwam kijken. Van een ‘gewone’ infectie is dus geen sprake meer, het is gewoon een fikse ontsteking. Inmiddels zit ik dus aan de antibioticum en ik hoop echt dat ik daar heel snel van ga opknappen want ik voel me zo beroerd. Zelf zo beroerd dat ik nog niet eens echt heb stil gestaan bij het feit hoeveel geld ik nu eigenlijk gewoon weggegooid heb. Zo zonde.

Afijn, hier zaten jullie vast op te wachten, zo’n smakelijk verhaal op deze mooie zondagmiddag.

Natuurlijk zit er ook een positieve kant aan het verhaal. Ik ben in een week tijd maar liefst 3 kg afgevallen. Echt een superdieet dit!

20 gedachtes over “Vakantie en water?

  1. Jeetje wat naar voor je! Gezien het geld: is dit niet te verhalen op je reis verzekering? Dan kun je het hopelijk ergens dit jaar nog een keertje overdoen. En niet om je bang te maken, maar bloe bij je ontlasting is echt niet ok… Maar goed dat je nu antibiotica hebt. Beterschap!

      • Ah jammer want je was echt ziek. En ik wist niet dat je doktersassistente bent. Wel een opluchting om te weten dat het door de ontsteking komt.

  2. Jeetje zeg, wat een pech voor je! Soms weet je niet of je er goed aan doet om in het buitenland naar een dokter te gaan. Als je een vermoeden had van de oorzaak of wat het is, kun je vaak veel zelf. Denk dat je het goed gedaan hebt, want je ligt daar binnen de kortste keren in het ziekenhuis. Heel veel beterschap, hopelijk werkt de antibiotica snel! Liefs

  3. Och, meis ……… en dat terwijl je zo toe was aan die heerlijke zon en ontspanning. Door je opleiding zul je zelf ook wel weten dat voor jij weer op krachten bent je een aantal weken verder bent. Heel veel beterschap en ik hoop oprecht dat de antibiotica heel snel zijn werk gaat doen.Sterkte.

  4. Ik schreef het al op Twitter, wat ontzettend balen dit. Inderdaad jammer van het geld, maar zorg jij nu maar eens dat je je eerst wat beter voelt. Dikke knuffel.

  5. Pfff, wat een teleurstelling. Ik had het je zo gegund om die prachtig beschreven paradijselijke ervaring te hebben beleefd. Sterkte (enne…sta maar niet stil bij het geld: daar verander je niks mee en word je alleen maar verdrietig van terwijl je die energie juist zo goed kunt gebruiken om te herstellen!) Hartelijke helende groet, Savannah

  6. Ik ben ook een keer op Ibiza ontzettend aan de buikloop geweest. Gelukkig was dat pas de laatste 2 dagen. Ik was bang dat ik niet met het vliegtuig terug kon. Tjonge. Heel vervelend allemaal. Hoop dat je snel opknapt maar. Beterschappeles.

  7. Pingback: Je mag voelen wat je voelt |

Geef een reactie

