Hoe kom ik van de coronakilo’s af?

Heb je geen inspiratie voor een blog? Dan heb je gelukkig altijd nog fijne volgers die voor inspiratie zorgen. Ik wel tenminste, ik prijs mezelf gelukkig. Niet alleen zorgen deze fijne volgers voor inspiratie, ook word ik goed door ze verzorgd. Ze komen mij namelijk gewoon taart brengen! Echt, zo gaaf en bijzonder. Je snapt wel dat ik nu helemaal een gelukkig mens ben. Helemaal ondersteboven ben ik ervan. Alleen… al die taart brengt natuurlijk wel een probleem met zich mee: kilo’s. Coronakilo’s.

Zoals ik dus ik mijn vorige artikel schreef: ik heb heel veel taart gegeten de afgelopen tijd. Nu komt er nog meer taart aan en dat is natuurlijk wel een dingetje. Zeker in deze coronatijd, waarin we niet naar de sportschool kunnen, vliegen de coronakilo’s eraan. Nu is mijn sportschool helaas failliet, dus ook na deze coronatijd zal ik een alternatief moeten vinden om aan de gang te gaan met de coronakilo’s. Gelukkig kan je ook zonder sportschool echt wel aan de slag om lekker in beweging te zijn.

Wandelen

Het fijnst om te doen vind ik wandelen. Het schijnt ook heel erg goed voor je te zijn. Je hebt er in principe verder niks voor nodig en het is niet intensief, wat maakt dat dit voor veel mensen een geschikte manier is om in beweging te zijn. Natuurlijk moet het weer wel een beetje meezitten, want wandelen in de regen is helemaal niks. In het zonnetje daarentegen is het heerlijk. Lekker een muziekje op of juist luisteren naar de prachtige geluiden van de natuur. Een fijne manier om je hoofd leeg te maken en lekker in beweging te zijn. Zeg maar dag tegen de coronakilo’s.

Fietsen op de hometrainer

Wandelen is dus geen optie als het regent. Ik hoor je nu al denken, het regent, ik heb een goed excuus om niet te hoeven bewegen vandaag. Fout! Ook als het regent kan je iets doen aan die coronakilo’s. Koop een hometrainer en ga daar lekker een stuk op fietsen. Vind je een hometrainer te duur? Ik heb er een, dus voel je vrij om bij mij te komen sporten. Het is wel wat aan de saaie kant omdat je geen meter opschiet, maar zet een fijn muziekje op en je bent zo heel wat kilometers verder. Een goede manier om lekker in beweging te zijn.

Online workout

Wil je wat meer uitdaging en intensiever bewegen? Dan zijn er online verschillende workouts te vinden. Van full body workouts tot workouts waarbij de focus op bijvoorbeeld je buik of benen ligt, alles komt voorbij. Zelf vind ik deze workouts soms best zwaar, dus kies ik er vaak voor om een aantal afleveringen van Nederland in beweging achter elkaar aan te zetten. Dat is voor deze oma intensief genoeg. Meer dan genoeg opties zijn er dus om een workout te doen die bij jouw niveau past. Pak dus snel je laptop en ga aan de slag. Zeg maar dag tegen die coronakilo’s!

 

33 gedachtes over “Hoe kom ik van de coronakilo’s af?

  1. Ik ben momenteel heel hard op dieet. En aangezien ik niet kan sporten moet het met minder eten en minder drinken. Het is een hele knop omdraaien voor zo’n levensgenieters als wij. In 7 weken ben ik 7 kg kwijt en we gaan hier nog even mee door.

  2. Je komt op een home trainer misschien geen meter vooruit maar zoals je schrijft kom bij mij trainen met een goed gezelschap een lach en een goed gesprek is het ook op een home trainer genieten zou ik zeggen.

    Wandelen ja dat is wat mensen meer zouden moeten doen. Onlangs nog gelezen dat het zelfs beter zou zijn dan lopen en hard lopen.

    Geniet van je trainingen die de stukjes taart verwerken. ❤🌹

    Aum Shanthi

  3. Ik moet sowieso dagelijks wandelen nu, dus als het regent gaan de wandelschoenen aan en een grote paraplu mee, geen enkel probleem! Op warme dagen zelfs lekker verfrissend. Overigens werkt buienradar in de gaten houden op de meeste dagen best goed als je toch liever droog loopt.

  4. Ik wens je succes (en motivatie) toe! De eerste weken bleef het sporten een beetje achter, maar inmiddels sport ik 2 keer in de week intensief en doe ik dagelijks een 10 minuten flat belly work-out. Ben heel benieuwd naar het resultaat. Ook wandel ik veel met de hond, dat kan nooit kwaad.

  5. Bij veel mensen zijn die coronakilo’s niet zo zeer ontstaan door dat ze niet meer konden sporten, maar veelal omdat ze door het binnen zitten met zichzelf geconfronteerd werden en zich daardoor als afleiding/troost iets extra’s gunde. En dan vaak het liefst iets met veel vet of suiker.
    Bewegen is natuurlijk altijd goed, maar dat kan zeker ook zonder sportschool. Lijnen heeft niet zoveel zin als je de confrontatie met jezelf niet aan durft te gaan, dan ga je jojo-en.

  6. Als fanatiek sporthater, kan ik hardlopen erg aanbevelen om kilo’s kwijt te raken. Ik was slecht met gym, maar hardlopen doe ik inmiddels al 18 jaar. Elke ochtend, behalve op zondag. Snel ben ik niet, maar dat hoeft ook niet.

    En wat betreft regen: de Zweden en Noren zeggen: ‘Slecht weer bestaat niet. Alleen slechte kleding.’

  7. Pingback: Zo simpel is dan geluk #68 | Vrienden en familie | Zo simpel is dan geluk

  8. Pingback: Corona: opnieuw in lockdown | Zo simpel is dan geluk

Laat een reactie achter op shivatje Reactie annuleren

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.