Vrolijk Pasen!

Ik ben niet gelovig, dus Pasen staat bij mij vooral in het teken van paaseitjes eten, paaseitjes eten en nog meer paaseitjes eten. Het gegeven dat deze eitjes behoorlijk wat calorieën bevatten en dat de sportschool dicht is met Pasen, vergeet ik maar even. Het gegeven dat ik de hele week nog niet gesport heb ook.

Voor veel mensen staat Pasen in het teken van lekker eten met familie en vrienden. De paasbrunch komt veelvuldig voor, de gourmetschotels zijn niet aan te slepen en de rollades worden volop gebraden. Ik heb een aantal jaar bij een slagerij gewerkt en geloof mij maar, het is met Pasen nog drukker dan met de Kerst.

Waar komt die drang naar eten toch vandaan? Wat heeft het met Pasen te maken? Is het een feestmaal ter ere van het opstaan van Jezus uit de dood? Ik weet het niet.

Wat ik wel weet, is dat rollades niet altijd even lekker zijn. Wanneer je hem niet goed braadt, is het geen succes. Maar het braden is op zich niet heel lastig. Wat je echter altijd in je achterhoofd moet houden, is dat veel rollades vaak al gekruid zijn. Dat was mijn vader op een keer helemaal vergeten. Vol enthousiasme ging hij van tevoren de rollade kruiden.

Een beetje zout, een beetje peper. Is dit wil genoeg? Nee, doe nog maar een beetje zout. Hij moet wel lekker gekruid zijn.

Vervolgens werd de rollade gebraden en gingen we aan tafel. Het water liep mij inmiddels in de mond. Ik nam een grote hap en… spuugde hem meteen weer uit. De rollade was veel te zout geworden. En met veel te zout bedoel ik ook echt véél te zout. Hij was echt niet te eten. Daar ging ons lekkere paasmaal.

Ik wens jullie allemaal hele fijne paasdagen toe. En ga je een rollade eten? Vergeet dan vooral niet dat hij waarschijnlijk al gekruid is!

Bron afbeelding

8 gedachtes over “Vrolijk Pasen!

  1. Ahww jammer dat hij zo vies was! Ik lust dat sowieso al niet, haha. Ben echt een mierenneuker wat dat betreft. Gek eigenlijk he, dat mensen als een malle gaan eten op zulke dagen! En later heeft iedereen er weer spijt van. Gekke mensjes zijn we!

  2. wij lieten onze kleinzoon paaseitjes rapen in de tuin, maar verder “vierden” wij niks speciaals. Voor ons was de Ronde van Vlaanderen vééééééél belangrijker!

    😉

Helemaal leuk als je een reactie achterlaat!

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.