Lezen | Droomwereld, De leugenaar en Het negende oordeel

boekenLezen, ik vind het heerlijk. Het is echt mijn manier om even heerlijk te ontspannen. Wanneer ik een boek lees ben ik vaak even helemaal van de wereld. De laatste tijd heb ik best veel aan mijn hoofd, dus ik heb bewust de tijd genomen om regelmatig te lezen. Op die manier kan ik even lekker tot rust komen. Hoewel  ik van verschillende genres houd lees ik erg veel thrillers. De boeken die ik laatst heb gelezen zijn toevallig ook allemaal thrillers.

Droomwereld – Nora Roberts

Inmiddels heb ik al een aantal boeken van Nora Roberts gelezen en elke keer word ik er heel erg blij van. In dit boek word je meegenomen naar Hollywood. Een beroemde filmster, Eve Benedict, heeft besloten dat zij een biografie wil laten schrijven. Zij benadert Julia Summers, een gerenommeerd journaliste, om haar levensverhaal op papier te zetten. Na lang twijfelen besluit Julia de uitdaging aan te gaan en verhuist met haar zoon Brandon naar het gastenverblijf van Eve. Gezien Eve vele affaires en huwelijken heeft meegemaakt tijdens haar leven zijn verschillende mensen om haar heen bang dat er dingen naar boven komen waarvan zij absoluut niet willen dat het aan het licht komt.
Zoals ik al zei word ik heel erg blij van dit boek. Het is erg spannend, maar bevat daarnaast ook romantiek. Het verhaal zit goed in elkaar en heeft veel onverwachte wendingen. De relaties tussen de verschillende personages die naar voren komen worden mooi beschreven. Het zorgde ervoor dat ik echt helemaal in het boek zat. Ik heb echt genoten van dit boek!

De leugenaar – Lisa Gardner

Dit boek, eveneens een thriller, begint met de verdwijning van sic een vrouw, Sandra Jones. Zij is een jonge moeder die samen met haar man en dochter in Boston woont. Na haar verdwijning wordt hij man, Jason, al snel als verdachte gezien. Hun dochtertje Ree is hoogstwaarschijnlijk de enige getuige.
Gedurende het verhaal vordert kom je steeds meer te weten over het gezin dat helemaal niet zo doorsnee blijkt te zijn als je op het eerste gezicht zou denken. Daarnaast is Jason al snel niet meer de enige verdachte in dit verhaal. Het verhaal wordt vanuit verschillende personen verteld, wat ik persoonlijk erg fijn vind voor de afwisseling. De personages in het boek leer je steeds beter kennen. De verschillende ontwikkelingen maken het boek erg spannend. Ik heb het boek dan ook binnen no time uitgelezen.

Het negende oordeel – James Patterson en Maxine Paetro

Sarah Wells, een vrouw die in San Francisco woont, is om haar droom waar te kunnen maken juwelen gaan stelen bij beroemde sterren. Op gegeven moment gaat het echter mis en wordt de vrouw van een beroemde acteur vermoord. Lindsay Boxer, brigadier van de politie in San Francisco, wordt op deze zaak gezet. Ook haar vriendinnen zij bij de zaak betrokken. Het onderzoek wil echter niet vlotten. Al snel vindt er nog een moord plaats, een vrouw en haar baby worden neergeschoten in hun auto. Lindsay doet, samen met haar collega’s, haar best om zowel de juwelendief als moordenaar te ontmaskeren.
Hoewel er aardig wat moorden in dit boek voorkomen, vond ik het fijn om te lezen. Het verhaal wordt vanuit verschillende personages verteld. In eerste instantie had ik het gevoel dat er meerdere verhalen door elkaar heen liepen, maar op gegeven moment werd de link tussen de verhalen duidelijk. Het verhaal zit hierdoor naar mijn mening erg goed in elkaar en is erg spannend!

16 gedachtes over “Lezen | Droomwereld, De leugenaar en Het negende oordeel

  1. Ja lezen is zo fijn! Goed dat je dat juist doet wanneer je het druk hebt.. zou ik ook moeten doen. Thrillers zijn alleen niet zo mijn ding, dus denk niet dat ik een van deze boeken ga lezen.

  2. Pingback: Zo simpel is dan geluk #21 | Zo simpel is dan geluk

  3. Pingback: Lezen | Verdwenen, ELAIC en Een goede moeder | Zo simpel is dan geluk

Helemaal leuk als je een reactie achterlaat!

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.