Geluk in het rond strooien

gelukHet is alweer even geleden dat ik deze tag voorbij zag komen bij Marije. Een tag over geluk, daar wilde ik graag iets mee doen. Mijn blog heet immers niet voor niks ‘Zo simpel is dan geluk‘. Na wat speurwerk ben ik erachter gekomen dat deze leuke tag het initiatief is van Thijs die op deze manier geluk wil zaaien. Lees het hier. Een geweldig mooi initiatief als je het mij vraagt. Hoewel ik me niet helemaal aan de regels heb gehouden, vind je hieronder mijn invulling van deze mooie tag. Word je zelf ook blij van deze tag, neem hem dan vooral over!

Ben je zelf soms eens op zoek naar wat meer geluk?

Een vraag waar ik wel even over na heb moeten denken. Heel eerlijk, soms heb ik wel eens een moment waarop ik het fijn zou vinden wat meer geluk te hebben. Zo werd ik er bijvoorbeeld echt niet blij van dat ik ziek werd op vakantie. Of geluk in het vinden van een leuke relatie, dat kan ik ook wel gebruiken.

Dit zijn echter maar kleine momenten die niet vaak voorkomen. Over het algemeen voel ik me namelijk erg gelukkig. Natuurlijk is niet elke dag even makkelijk en zijn er ook tegenslagen, maar ik weet in elke dag wel iets moois te zien. Bovendien besef ik maar al te goed dat ik het gewoonweg heel erg goed heb. Kan ik genieten van de meest kleine dingen en daar ook mijn geluk uit halen. Elke dag voel ik me wel op zijn minst een moment gelukkig. Nee hoor, meer geluk heb ik eigenlijk helemaal niet nodig.

Wat maakt jou gelukkig?

Heel veel dingen maken mij erg gelukkig. Het belangrijkste zijn denk ik toch wel mijn familie en vrienden. Helaas heb ik niet veel vrienden meer, daarom ben ik ook extra dankbaar voor de vrienden die er wel zijn. Ik vind het heerlijk om tijd met familie en vrienden door te brengen. Of dat nu een dagje weg is, of gewoon lekker thee drinken samen, ik word er erg gelukkig van.

Andere dingen waar ik gelukkig van word: de zon op mijn gezicht, mooie muziek, het lezen van een boek, kinderen die samen aan het spelen zijn, en vlinder die langs fladdert, een lief berichtje krijgen, een complimentje krijgen en zo kan ik nog wel even doorgaan. Er is zo veel wat mij gelukkig maakt!

Maak jij anderen al eens gelukkig en op welke manier doe je dat dan?

Eigenlijk zou je dit aan de mensen om mij heen moeten vragen. Ik doe er wel mijn best voor om anderen gelukkig te maken. Zo probeer ik altijd attent te zijn en een berichtje of kaartje te sturen met bepaalde gelegenheden. Daarbij doe ik ook graag iets voor een ander. Even met mijn zusje mee winkelen als er niemand met haar mee kan, oppassen op mijn neefjes en nichtjes, mijn ouders meenemen om gezellig ergens wat te drinken, mijn zwangere vriendin verrassen met een cadeautje. Allemaal dingen in de hoop dat de ander daar blij en gelukkig van wordt!

Wat ga jij doen om jezelf/anderen gelukkiger te maken?

Om mezelf gelukkiger te maken kan ik denk ik nog bewuster geluksmomentjes halen uit standaard situaties. Zo maak ik regelmatig bijzondere dingen mee op mijn werk, maar haal ik nog zeker niet uit elke werkdag momenten van geluk. Hier kan ik mezelf zeker nog in ontwikkelen.

Om anderen gelukkig te maken is denk ik door nog attenter te zijn en misschien ook bij de ander te vragen wat ik voor diegene kan betekenen om hem net een klein beetje gelukkiger te maken. Daarbij wil ik niks van de ander terug verwachten. In sommige situaties is dit voor mij wel een valkuil, dus dat is zeker een punt waar ik mee aan de slag kan.

Als je één boek of film over geluk zou mogen aanraden aan de gelukszaaiers, welke zou dat dan zijn?

Dat is wel een hele goed vraag. Om eerlijk te zijn kan ik geen boek bedenken wat ik gelezen heb en over geluk gaat. Voor de film geldt eigenlijk hetzelfde. Helaas dus een heel saai antwoord op deze vraag.

Op welke drie blogs zou je graag wat geluk zaaien?

Iedereen die wel wat geluk kan gebruiken zou ik dat graag geven! Ik ga dus niet specifiek drie blogs noemen, want dan doe ik andere mensen tekort. Ik gun jullie allemaal evenveel geluk. Hoewel de een het ogenschijnlijk misschien beter kan gebruiken dan de ander, denk ik dat iedereen wel een klein beetje extra geluk kan gebruiken. *Strooit heel veel geluk in het rond!*

10 gedachtes over “Geluk in het rond strooien

  1. Wat een mooie tag zeg!! En wat een mooie, eerlijke antwoorden.
    Ik denk dat ik hem overneem, moet alleen nog even kijken wanneer, maar ik heb jou link als concept opgeslagen.

Geef een reactie

