One night only!

dreamgirlsMuziek heeft een hele positieve invloed op mij. Zo ook de muziek uit de film ‘Dreamgirls’. Lekker swingen op het nummer ‘One night only’ of in alle rust luisteren naar ‘Listen’ van Beyoncé. Bovendien heb ik mooie herinneringen aan deze muziek. Zo heb ik een twirl choreografie gehad met als thema ‘Dreamgirls’. Daarnaast heb ik de muziek ook heel vaak gebruikt met fysiotherapie tijdens mij revalidatie. Verschillende emoties komen daardoor naar boven als ik deze muziek hoor.

Alleen al hierom (en omdat de film ook gewoon té leuk is) wilde ik heel graag naar de musical Dreamgirls. De kaarten waren alleen wel erg prijzig, maar voor een keertje moest dat kunnen. Op gegeven moment stuitte ik echter op een prijsvraag waarbij je kaarten kon winnen voor de eerste, besloten, try-out. ‘Wie niet waagt, die niet wint’ dacht ik en deed een poging om te winnen. Ik had (zoals wel vaker trouwens) het geluk aan mijn zijde. Ik won de kaartjes en bleek in het theater aangekomen nog de mooiste plekken te hebben ook. (We hadden gewoon betere plekken dan Mr. Albert Verlinde himself, is dat niet tof?!)

Dreamgirls is een musical die eigenlijk pas als film bekend werd. Het verhaal is gebaseerd op het leven van The Supremes en Diana Ross. Het gaat over drie zangerssen, The Dreamettes, die het willen gaan maken in de muziekwereld. Op gegeven moment moet de leadzangeres haar plekje afstaan aan één van de andere dames en ontstaat er onenigheid.

De musical was echt, maar dan ook echt geweldig! Het heeft mijn verwachtingen overtroffen en ik krijg weer een lach op mijn gezicht als ik er aan terug denk. Er werd veel gezongen en gedanst en regelmatig zat ik te swingen op mijn stoel. Niet zo gek met al die fijne soul-nummers. Wat ik erg leuk vond is dat ze veelal de Engelse nummers gebruikt hebben. Een enkele keer werd in een nummer Nederlands en Engels gecombineerd.

De cast van Dreamgirls is geweldig. Niet alleen Dreamettes Pearl Jozefzoon, Aïcha Gill en Berget Lewis zijn goed, maar ook de andere leden zijn top. Wie mij het meest geraakt heeft? Berget Lewis! Zij kan echt zo ontzettend goed zingen. Ik heb dankzij haar een aantal keer het kippenvel op mijn armen en de tranen in mijn ogen gezet.en Bovendien was de rol van Effie echt op haar lijf geschreven.

Als je van musicals houd is deze musical zeker aan te raden. Als je van (soul-)muziek houd ook en… nouja, ga het gewoon allemaal zien!

14 gedachtes over “One night only!

  1. Super leuk joh dat je kaarten hebt gewonnen voor deze musical! Lijkt me inderdaad erg leuk maar net wat je zegt… de kaartjes zijn best wel prijzig. Hopelijk komt er nog ergens een leuke actie want het lijkt me echt een super leuke musical om te zien…

  2. Dreamgirls! 😀 Geweldige musical inderdaad! Al heb ik hem alleen nog maar op film gezien. Zou ook erg graag naar de echte musical willen! Erg gaaf dat je bent geweest.

    ps. ik heb je getagd in mijn blog voor de 5-reasons-why-I-smile-tag 🙂 Je bent niet verplicht er iets mee te doen, maar ben erg benieuwd naar je antwoorden 🙂

Geef een reactie

