Bucket list | Wensen doorstrepen

ThialfEen jaar geleden maakte ik een bucket list. Deze maakte ik vooral om voor mezelf duidelijk te hebben wat ik echt heel graag wil doen of beleven. Natuurlijk zijn niet alle punten op mijn lijst reëel, maar dromen mag altijd toch? Inmiddels zijn we een jaar verder en kan ik tot mijn grote vreugde al wat dingen van mijn lijstje afstrepen. Daarnaast zullen er ook wat punten zijn die ik niet zal kunnen vervullen, maar dat is absoluut niet erg.

Studie en werk

Op het gebied van studie en werk valt iets te zeggen over twee punten, namelijk: ‘Een leuke stage vinden voor mijn studie‘ en ‘Mijn diploma maatschappelijk werk en dienstverlening halen‘. Vorig jaar rond deze tijd studeerde ik nog Maatschappelijk Werk en Dienstverlening. Helaas ben ik inmiddels gestopt met deze studie. Het eerste punt is dus niet meer nodig en het tweede punt gaat niet gebeuren. Heel erg jammer, maar ik heb er vrede mee. Ik ga immers heel snel beginnen met een nieuwe baan en de daarbij horende opleiding tot doktersassistent!

Uitjes

Het afgelopen jaar heb ik ontzettend veel leuke uitjes gehad, daar zou ik wel een boek over kunnen schrijven. Ik ben onder andere naar een wedstrijd van het Nederlands Elftal geweest. Deze vond plaatst in het mooiste stadion van Nederland, de ArenA. Onze mannen wonnen met 6-0, dus het was één groot feest. Ik heb er van genoten. ‘Naar een voetbalwedstrijd van het Nederlands Efltal en Ajax‘ kan ik dus voor de helft afstrepen.

Ook ben ik dit jaar voor het eerst in Thialf geweest. Zowel het NK afstanden als het NK Allround schaatsen heb ik bij mogen wonen. Zo ontzettend leuk! Al mijn schaatshelden eindelijk eens ‘in het echt’ zien schaatsen. Genieten van begin tot eind. ‘Een schaatswedstrijd in Thialf bijwonen‘ kan ik dus mooi van mijn lijst afstrepen. En lucky me, ook dit jaar ben ik in Thialf te vinden, want ook het WK afstanden zal ik bijwonen. Op 14 februari om precies te zijn. Regelt iemand even een date met Koen Verweij voor me?

23 gedachtes over “Bucket list | Wensen doorstrepen

  1. Lijkt me ook best gaaf om in Thialf Sven en Koen in het echt te zien rijden. Ik ga daar ook eens over nadenken. Overigens moet die bucketlijst van jou wel te doen zijn, behalve dan dat reisje naar de maan.

  2. Mooi dat je zoveel leuke dingen hebt kunnen doen en wat betreft mwd? weet je, wij hebben op dit moment een deeltijd stagiaire van 48 jaar. ook zij had de hoop al op gegeven, en toen ze dat gedaan had, kwam er opeens ruimte, tijd en geld om de opleiding als nog te doen ……… zeg nooit nooit dus, laat los en wie weet komt het ook nog eens op jou pad.

  3. zo’n lijstje zou ik ook wel ’s willen maken, al zou ik het geen bucketlist noemen (ik ben niet zo happig op al die termen die klakkeloos overgenomen worden uit andere talen).
    Succes nog met jouw lijstje!

  4. Mijn bucketlist wordt steeds langer, het wordt tijd om er serieus mee bezig te gaan! Het lijkt me echt tof om je eigen sport held in het echt te zien sporten, toch gewoon heel anders dan op de tv! Heel veel plezier dit jaar weer!

  5. Mooie verledens, mooie hedens en mooie toekomsten.
    Dingen op een lijst zetten kan nooit kwaad, want dan staan ze er tenminste toch, en er moet natuurlijk ook altijd iets te wensen overblijven.

Geef een reactie

