Zo simpel is dan geluk #20

Geluk zit hem in de kleine dingen. Vandaar ook de titel van mijn blog, zo simpel is dan geluk. Het zonnetje dat schijnt, een mooi nummer op de radio… Er zijn heel wat kleine dingen waar ik van geniet. Daarom zal ik regelmatig een lijstje plaatsen met de dingen waar ik blij van word.

  • MaltesersWauw, dit is alweer de 20e versie van de rubriek ‘Zo simpel is dan geluk’. Heel wat geluksmomentjes zijn dus al gepasseerd op mijn blog. Wat ben ik dankbaar dat ik die momenten allemaal heb mogen mee maken en dat ik die met jullie heb kunnen delen.
  • De theatertour van Miss Montreal. Hoewel ik haar al een tijdje wel aardig volg was ik nog nooit bij een show van haar geweest. En dat terwijl ik altijd wel erg blij word van haar muziek. Een goede reden om toch eens naar een show te gaan en het was geweldig. Sanne is niet alleen een goede zangeres, ze is ook nog eens een heel mooi mens!
  • In het zonnetje lunchen op een terrasje aan het strand en later op de middag nog een lekker ijsje halen. Tijdens het opeten van het ijsje raakten mijn vriendin en ik in gesprek met een ouder echtpaar. Heel erg leuk en gezellig. We hadden het onder andere over leuke voetballers en toen ik zei dat ik Daley Blind wel leuk vond, zei meneer dat ik hem dan maar snel naar Engeland achterna moest reizen. “Je moet wel actie ondernemen, ze groeien  niet gewoon aan de boom.”
  • Een super leuk jurkje scoren. Ik was helemaal verkocht dat ik hem zag hangen in de etalage. Hij is roze, met oranje en goud. Ik weet het, dat klinkt verschrikkelijk, maar hij is zo mooi, leuk en vrolijk.
  • Een goed gesprek voeren met een vriendin. Zo blij dat ik alles met haar kan bespreken.
  • Mijn kledingkast opruimen. Een verschrikkelijke rot klus, maar wat is het fijn als het eenmaal achter de rug is. De twee zakken kleding die weg moeten gaan uiteraard naar een goed doel.
  • Samen met vriendinnen nog een keer naar de theatertour van Nick en Simon. Eerst gezellig samen gegeten en bijgekletst en vervolgens naar het theater te gaan om nog een keer te genieten van de show. Ik krijg de eerste keer altijd maar de helft mee, dus nu heb ik de andere helft meegekregen. De avond eindigde helaas wat minder leuk, maar dat probeer ik los te laten.
  • Lieve klasgenoten. In eerste instantie zou ik niet meegaan op het anatomie uitstapje naar Body World’s omdat het niet haalbaar is voor mij om zo lang te staan lopen. Een klasgenootje kwam echter op het idee om een rolstoel te reserveren. Zo kon ik toch mee, wat ikzelf, maar ook mijn klasgenoten erg leuk vonden. Fijn gevoel is dat!
  • Het theatercollege van André Kuipers. Wat een held!
  • Tijd kunnen doorbrengen met een hele lieve vriendin. We weten niet hoe lang zij nog heeft, dus ik ben dankbaar voor elk moment samen.
  • De Toppers in concert! Elk jaar is het weer één groot feest, zo ook gisteren. Ik hou ervan!
  • Mijn ouders die Maltesers voor me meenamen. Yummie!! (Ik heb overigens niet die hele zak in één keer leeg gegeten hoor!)
  • Een 10 halen voor mijn eerste examen, haha! Vraag me niet hoe ik dat heb gedaan, maar het stond er echt.
  • Een collega die heel erg goed aanvoelt en verwoord hoe jij bent. ‘Volgens mij ben jij gevoelig en hebt een heel groot empatisch vermogen, waardoor jij heel erg veel voor anderen doet, vanzelfsprekend, maar anderen dat nooit voor jou terug zullen doen omdat zij dat gewoon niet zien.’ Jammer alleen dat niet al mijn vriendinnen dit inzien! Haha.

21 gedachtes over “Zo simpel is dan geluk #20

  1. Oh Miss Montreal is zo ontzettend leuk en lief! Ik hou van haar stem. Mooi inzicht van die collega zeg. Soms is dat behoorlijk moeilijk dat lang niet iedereen dat ziet. Prachtige lijst!

  2. Wat een mooie lijst weer! Je moet jezelf een bofbips voelen. Ik ben ook dol op Sanne Hans, een heel erg ongecompliceerd en heerlijk mens..

    OT: Heb je de oproep gezien voor het eenmalige concert van Lori Lieberman, met onze favorieten en nog wat artiesten. Ik heb me aangemeld om bericht te krijgen als de tickets beschikbaar zijn. Is in Den Haag op 28 juni…

  3. Mooie geluksmomenten! De toppers waren goed he. Ik was er vorige week zaterdag geweest. Komt woensdag een verslagje van op mijn blog. Dus kom gezellig lezen als je wil ;-). Super fijn zo’n klasgenoten en collega, je begrepen voelen is zo prettig. Fijn begin van de nieuwe maand!

  4. Aha, was je naar de Toppers! Mijn vriend en ik gingen zaterdagavond naar Schiphol en moesten overstappen op station Bijlmer ArenA (waar een extra stop was “in verband met de Toppers én de werkzaamheden tussen Amsterdam en Schiphol”), we hebben ons verbaasd over al die semi-carnavalgangers in mei…

  5. Mooi lijstje! Ik moet echt vaker naar het theater, je noemt al twee dingen die ik ook graag had willen zien…. maar ik vergeet altijd te in de gids te kijken en dan echt te boeken.

  6. Pingback: Over vriendschap, vechten en waardering | Zo simpel is dan geluk

Helemaal leuk als je een reactie achterlaat!

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.