Zo simpel is dan geluk #24

Geluk zit hem in de kleine dingen. Vandaar ook de titel van mijn blog, zo simpel is dan geluk. Het zonnetje dat schijnt, een mooi nummer op de radio… Er zijn heel wat kleine dingen waar ik van geniet. Daarom zal ik regelmatig een lijstje plaatsen met de dingen waar ik blij van word.

  • Een heerlijke kop thee met kruidnoten (die ik stiekem nog steeds pepernoten noem). Ik weet het, Sinterklaas is nog steeds niet in het land en het is nog maar de vraag of Zwarte Piet überhaupt komt, maar pepernoten zijn zoooooo lekker dat ik er toch al aan begonnen ben. Tegen de tijd dat Sinterklaas aankomt ben ik waarschijnlijk tonnetje rond. (Dit was overigens al ergens begin september, erg, ik weet het.)
  • Douchegel met groene thee en jasmijn geur, super fijn!
  • Een compliment krijgen van één de artsen. Complimenten blijven niet echt mijn ding, maar het is toch wel heel erg fijn om te horen dat je goed bezig bent. Hierdoor word ik wel steeds zekerder in mijn werk, dus het is alleen maar positief.
  • Cappuccino en chocola om de lange schooldag door te komen.
  • Vriendinnen in de klas die mij laten zien hoe snapchat werkt. Ik had me er nooit zo in verdiept, maar voor ik het wist zaten we met zijn vieren op een rij, telefoon voor ons gezicht en de monden open een regenboog te kotsen. Volgens mij heeft dat er heel erg grappig uit gezien. De lerares kwam ook even kijken wat we nou aan het doen waren. Tranen gelachen!
  • Pompoensoep.
  • Een geweldig concert in het vooruitzicht hebben en wel het concert van Janet Jackson!
  • De heenreis naar mijn opleiding kunnen reizen met een oud teamgenootje. Echt super gezellig!
  • Heerlijk een avondje eten en tv kijken met vriendinnen. Lekker kletsen tussendoor en genieten van onze favoriete tv programma’s. Kopje thee erbij, wat wil je nog meer?!
  • Yoga. Ik vind het heerlijk om te doen en ik merk dat het steeds beter gaat. Niet dat het erom gaat dat je de oefeningen zo goed mogelijk doet, maar het is toch wel erg fijn om vooruitgang te merken.
  • Dat je nichtje je roept omdat je haar (doordat je even bezig en in gesprek was) nog geen knuffel hebt gegeven. Lief.
  • Het vieren van mijn verjaardag met familie en de cadeautjes die ik kreeg van vriendinnen, klasgenoten en collega’s. Echt zo lief, ik ben echt verwend! (Is alweer even geleden trouwens, maar ik loop een beetje achter met deze rubriek.)
  • De reacties op mijn blog. Ik blijf dat zo ontzettend lief, mooi en bijzonder vinden.
  • Dat een patiënt de telefoon ophangt en je haar nog net hoort zeggen: ‘Wat een lieve meid is dat.’ Schattig!
  • Een kaart van iemand krijgen met een heel bijzondere betekenis.
  • In oktober nog in je bikini in de tuin kunnen zitten. Heel veel liefde voor de zon en een tuin waar de win niet voelbaar is.
  • Dance Dance Dance! Ik heb echt ontzettend genoten van het eerste seizoen van dit tv-programma. Het is echt geweldige in elkaar gezet met al die bijzondere effecten (waarvan ik de naam niet weet). Zo gaaf. Kom maar op met seizoen twee.
  • Sanne (Miss Montreal) bij The Voice. Ik vind haar echt geweldig!
27 gedachtes over “Zo simpel is dan geluk #24

  1. Mooie lijst! Genieten van de kleine dingen is iets wat veel mensen vergeten geloof ik.
    Ik snap ook helemaal niks van snapchat. Een collegaatje dat 10 jaar jonger is, liet laatst wat aan me zien, maar ik had geen idee. Ik voelde me heel oud! Haha!
    Oh, en de chocola van Tony is zó lekker!!

  2. Sanne is echt leuk he! Ik vind haar ook zo lekker down to earth. Heerlijk! Ik ben ook dol op pepernoten. Wij hebben 20 kilo pepernoten gewonnen tijdens de uitzending van ik hou van holland, dus voorlopig zijn we er nog wel eventjes zoet mee hihi.

Geef een reactie

