Blogalicious #3

BlogaliciousBloggen is voor mij meer dan het schrijven van stukjes op mijn eigen weblog. Ik vind het namelijk heerlijk om andere blogs te lezen. Veel bloggers inspireren mij. Zij betoveren me met hun mooie woorden. Laten mij nadenken over dingen waar ik anders mijn gedachten niet snel over zou laten gaan. Nemen mij mee naar de mooiste plekken op deze wereldbol… Eigenlijk vind ik het zonde om hier verder niks mee te doen. Daarom wil ik zo nu en dan eens een overzicht maken van blogposts die mij raakten, op welke manier dan ook.

Een stukje van mijn hart

Zelf vind ik het altijd erg fijn om persoonlijke stukjes te lezen op iemand zijn blog. Op een of andere manier zijn dat toch de artikelen die mij het meest aanspreken. In ‘Een stukje van mijn hart‘ schrijft Elja een wel heel mooi en persoonlijk stuk over haar beginperiode in de VS. Haar verhaal heeft mij heel erg geraakt. Het laat zien hoe vriendschappen kunnen ontstaan en hoe mooi deze kunnen zijn. Het laat ook zien dat contact kan verwateren en hoe fijn het is om contact weer te herstellen. Bovenal laat het zien dat er bijzondere mensen zijn op deze wereldbol die een goed hart hebben. Prachtig om te lezen.

Reisfoto

De VS, een land waar ik zelf nog nooit ben geweest. Reizen, iets wat ik nog niet heel erg veel heb gedaan. Meneer Pannenkoek daarentegen bedacht een nieuwe uitdaging voor zijn blog rondom het thema reizen. Hij wil regelmatig een reisfoto uit zijn archief nemen en daar iets over vertellen. Iedereen die het leuk vindt mag meedoen en daarmee is een heuse ‘Reisfotochallenge 2016‘ ontstaan. Verschillende andere bloggers heb ik al zien deelnemen aan dit initiatief. Heerlijk om al die reisfoto’s rond te zien gaan. Hoewel ik zelf dus nog niet veel bijzondere reizen heb gedaan, ga ik binnenkort toch eens mijn fotoarchief in!

Dromen

Reizen is wel een van de dingen waar ik over droom. Ik vind het alleen nog lastig hoe ik dit kan invullen in combinatie met mijn gezondheid. Vooralsnog houd ik het dus nog maar even bij strandvakanties met hier en daar een uitstapje. Iets anders waar ik over droom is het op mijzelf wonen. Ik las laatst dat ik niet de enige ben die hier over droomt, ook Vivian doet dit en beschrijft hoe zij een zelfstandig leven voor zich zou zien. Een prachtig artikel waarin zij heel realistisch kijkt naar de mogelijkheden die zijn heeft om zelfstandig te zijn in combinatie met haar gezondheid. Waar het voor mij wel echt een doel is om op mezelf te gaan wonen is het voor Vivian vooral een droom. Door haar gezondheid is het misschien wel helemaal niet mogelijk voor haar om zelfstandig te leven. Het is een artikel dat mij raakt. Enerzijds omdat ik het haar zo gun dat ze deze droom wel kan waarmaken, anderzijds omdat het haar zo goed lukt om realistisch te zijn en ze zich daardoor niet uit het veld laat slaan.

21 gedachtes over “Blogalicious #3

  1. Een leerzaam onderwerp, dit soort logjes. Niet alleen omdat ik ‘reisfoto’ graag zag vermeld worden (dank daarvoor), maar voor mensen als ik die te lui zijn om op zoek te gaan naar inspirerende weblogs een handig instrument!
    Dank trouwens om mee te doen !!

  2. De blog van Elja ken ik niet. Ik zal eens een kijkje nemen bij haar. Ach en meneer Pannenkoek, dé zuiderbuurman met het hart op de goede plek. Ik lees al zijn artikelen met veel plezier, maar dit is weer een heel erg leuke ”challenge”.

  3. Zulke artikelen zijn altijd fijn. Niet alleen om degene die vernoemd worden even onder de aandacht te brengen, maar ook omdat ik op deze manier altijd weer de leukste blogs ontdek.

  4. Ik volgde je vanuit mijn oude blog al. Zojuist een nieuw logje begonnen. En dan meteen deze post waar ik meteen een aantal schrijvers uit kan pikken om te gaan volgen. Dank daarvoor.
    Groetjes DepriDebby a.k.a nonanic 🙂

Geef een reactie

