Zo simpel is dan geluk #31

Zaanse Schans

Geluk zit hem in de kleine dingen. Vandaar ook de titel van mijn blog, zo simpel is dan geluk. Het zonnetje dat schijnt, een mooi nummer op de radio… Er zijn heel wat kleine dingen waar ik van geniet. Daarom zal ik regelmatig een lijstje plaatsen met de dingen waar ik blij van word.

  • Sommige patiënten brengen een lach op je gezicht. Iemand die met tranen in de ogen aan je balie staat en vertelt dat het eindelijk weer goed met haar gaat. Of een oudere man die met een grijns op zijn gezicht tegen je zegt dat de vorige patiënt aan de balie je leuk vindt. Ik heb me dood gelachen.
  • Een perenijsje eten op het werk. Heerlijk met het warme weer!
  • Een geweldig leuk projectje om een goede vriendin even een hart onder de riem te steken. Normaal hou ik niet zo van knutselen. Sterker nog, in de kleuterklas vond ik er al niks aan en las ik liever een boek of maakte sommetjes. Nu dus voor mijn vriendin toch aan het knutselen gegaan en het resultaat is mijns inziens best wel geslaagd.
  • Een dagje Utrecht met een goede vriendin. Eerst even geshopt en daarna de tijd genomen om bij te kletsen tijdens een heerlijke Yoghurt Barn high tea.
  • Het geluid van de ijscokar die door de buurt rijdt. Echt zo leuk dat dat nog gebeurt.
  • Het concert van de Toppers. Ik ga nu al een aantal jaar achter elkaar met een grote groep en het is elk jaar weer een groot feest. Dit jaar was het thema disco en de setlist was hier zeker op aangepast. Gezien ik wel van muziek uit de jaren 70 en 80 houd, kon mij avond absoluut niet stuk.
  • De laatste twee uur vrij zijn en daardoor thuis nog even lekker in de tuin van de zon kunnen genieten.
  • Eerst even borrelen op de praktijk en daarna met zijn allen uiteten. Het was heerlijk en bovendien heel erg gezellig. Wij hebben zo’n ontzettend leuk team op het werk, ik heb het echt getroffen.
  • Een dagje toerist in eigen land spelen met vriendinnen. Eerst zijn we naar de Zaanse Schans geweest en daarna naar Volendam voor de welbekende foto in klederdracht. Het was lekker weer, dus ook een lunch op het terras en een heerlijk wijntje op het terras konden niet ontbreken. Een top dag!
  • Van mijn begeleidster op stage (en daarmee ook mijn werk) dat ik het afgelopen jaar echt een stuk zelfverzekerder ben geworden. Super fijn om te horen. Zo voelt het gelukkig ook.
  • Mijn stageverslag en proeve van bekwaamheid af laten drukken. Heel fijn om al dat werk in handen te hebben en het te kunnen inleveren. Het eindgesprek ging goed en mijn stage heb ik daarmee gehaald. Nog twee examens en dan ben ik klaar.
  • In de trein zitten en een opa met twee kleinkinderen (denk ik) langs de spoorwegovergang zien staan, wijzend naar de trein. Echt een mooi gezicht.
  • Tijdens de laatste les communicatie als opdracht krijgen op bij elkaar post-its op de rug te plakken met een compliment. Ik kreeg echt super lieve briefjes op mijn rug geplakt.
  • Heel erg positief bericht krijgen betreffende een rechtszaak die wij al een aantal jaar hebben lopen. Eindelijk worden we in ons gelijk gesteld, wat een hoop spanning en zorgen wegneemt.

12 gedachtes over “Zo simpel is dan geluk #31

  1. Jajajaja… dat geluid van de ijsco boer door je wijk! Dat klinkt zo nostalgisch. Het gebeurt vast niet meer overal in Nederland, dus ik ben blij dat het nog bestaat in mijn wijk. Ik spring dan ook echt gelijk op en ren mijn tuin uit met een euro. Geweldig dat we dat nog hebben!

  2. Borrelen op de praktijk? Er was een tijd dat we dit ook konden, maar die ligt al een hele tijd achter me. Meer nog, ooit had ik een baas die regelmatig een vaatje porto kocht. Elke dag, een kwartiertje voor twaalf, liet hij de bel gaan en toen mocht ieder het werk neerleggen om een porto te gaan drinken :).
    Blij nog eens iets van je te lezen !

  3. Dat klinkt alleen maar heerlijk! En vooral de simpele dingen blijven me bij, die eigenlijk gewoon zo warm zijn!
    Fijne zondag!

  4. Wat een leuke dingen heb je de laatste tijd weer gedaan zeg, en wat fijn van die rechtszaak. Maakt mij wel weer bewust dat ik de laatste tijd even iets te veel gewerkt heb en te weinig leuke dingen gedaan heb. Tijd om daar verandering in te brengen 🙂

Helemaal leuk als je een reactie achterlaat!

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.