Genieten van The Bodyguard

The BodyguardThe Bodyguard is een musical die een hele tijd op mijn wishlist heeft gestaan. Eigenlijk al vanaf het moment dat ik hoorde dat hij zou gaan draaien in Nederland. The Bodyguard is oorspronkelijk een film waarin het verhaal van popster Rachel Marron wordt verteld. Rachel wordt bedreigd door een stalker en daarom wordt er een bodyguard voor haar aangesteld. In het begin wil ze niks van deze bodyguard weten, maar al snel gaat ze de noodzaak in zien en beginnen er bovendien gevoelens te sluimeren.

De musical wordt geopend met het nummer Queen of the Night. Een heerlijk nummer dat meteen je aandacht trekt en dat op het lijf van hoofdrolspeelster Romy Monteiro is geschreven. Gedurende de hele avond laat zij namelijk zien dat zij dé Queen is vanavond. Ze draagt de meest fantastische outfits en bovendien draagt zij de musical zelf doordat bijna alle nummers door haar worden gezongen. De nummers van Whitney Houston zijn geweldig goed en Romy weet ze prachtig te vertolken. Het kippenvel stond regelmatig op mijn armen en de tranen in mijn ogen. Romy zingt niet alleen prachtig, maar bovendien vol emotie, waardoor ze mij echt enorm raakte. Het hoogtepunt was natuurlijk I will always love you, waarna Romy een staande ovatie kreeg.

Op en top heb ik genoten van deze musical. Niet alleen van Romy, maar ook van de andere acteurs. Dave Mantel zette de rol van bodyguard geweldig neer en Nurlaila Karim, die Nicki Marron – Rachel haar zus – speelde, deed dit heel overtuigend. Ferry Doedens wist mij elke keer weer aan het lachen te maken met zijn vertolking van Rachels pr-agent Sy Spector, hij is echt geniaal. Het zoontje van Rachel, Fletcher werd gespeeld door de lieve schattige Nasir Regales die geweldig goed kon dansen. Ik heb echt van deze kleine man genoten. De stalker was angstaanjagend en hoewel zijn rol niet heel groot was dook hij regelmatig onverwacht op tijdens de show. Mijn oma kreeg zowat een hartaanval dat hij ineens naast haar stond.

Het decor van de musical zat daarnaast ook echt geweldig in elkaar. De onderdelen konden allemaal zo langs elkaar heen schuiven, of omhoog en omlaag, dat je het nauwelijks merkte als er een ander decor tevoorschijn kwam. Bovendien werd er ook veel met het licht en projecties gewerkt, wat een geweldig effect geeft.

De muziek is geweldig en de choreografieën zijn een genot om naar te kijken. Als liefhebber van dans werd ik dan ook heel erg gelukkig. Je wordt als publiek echt helemaal in musical gezogen. Veel te snel gaat de avond weer voorbij en begint het slotapplaus. Dé mogelijkheid om zelf in de zaal nog even te swingen op het geweldige nummer I wanna dance with somebody. Van begin tot eind heb ik van The Bodyguard genoten. Het is voor mij eigenlijk niet te beschrijven hoe blij ik werd van deze musical. Genieten met een grote G!

23 gedachtes over “Genieten van The Bodyguard

  1. Een super mooi verslag! Ik beleefde het weer mee, ik ben er ook geweest. Echt geweldig. Helaas was Romy er niet, dat was heel jammer. Frank werd vertolkt door Miro Kloosterman, niks mis mee. En Patrick Martens was Sy Spector, geweldig hilarisch.
    Misschien waren er nog wel meer maar ik vond het eigenlijk alleen jammer dat Romy er niet was. Verder ook zo genoten! Fijn dat je zo’n heerlijke avond hebt gehad.
    Van sommige musicals word je inderdaad gewoon extra blij. Dat had ik bijvoorbeeld al met de reclame over Sister Act. Ik heb nog steeds spijt dat ik niet gegaan ben…

  2. Wat leuk! Aan de ene kant zou ik ook wel weer eens naar een musical willen, aan de andere kant ben ik ooit naar de Lion King geweest en denk ik dat dat nog moeilijk te overtreffen is…

  3. Pingback: Zo simpel is dan geluk #35 |

  4. Pingback: De laatste dag van het jaar |

Geef een reactie

