Zo simpel is dan geluk #101 | Puzzels en thee

high teaDe maand is weer voorbij, een mooi moment om te vertellen over mijn geluksmomenten. Elke maand zijn er wel momenten van geluk. De ene keer groot, de andere keer klein. Wanneer je het geluk in de kleine dingen kan vinden, ga je het leven steeds meer waarderen. Beseffen dat er zoveel moois is om dankbaar voor te zijn. Natuurlijk is het soms ook even zoeken naar die lichtpuntjes, maar gelukkig weet ik ze altijd weer te vinden. Vandaag deel ik dan ook maar al te graag mijn geluksmomenten met je.

  • Tijdens mijn dagelijkse wandeling hobbelde ik langs de school die naast mijn huis staat. Een meisje uit groep 1 kwam naar mij toe om te vragen wat er aan de hand was (ik liep met krukken) en maakte een praatje met me. “Kom je morgen weer langs?!” vroeg ze enthousiast. Zo ontzettend schattig.
  • Wanneer Beyoncé met nieuwe muziek komt ben ik altijd erg blij. De nieuwe nummers vallen in het country genre, dus dat is weer eens wat anders dan we van haar gewend zijn. Erg leuk!
  • Mijn oma die me ineens belt om te vragen hoe het gaat. Ze is bijna 89 en gaat met name cognitief inmiddels wel achteruit en sinds een terugval in angst en depressie een aantal jaar geleden toont ze zelf eigenlijk geen initiatief meer. Ik denk dat ze al zeker enkele jaren niet meer zelf de telefoon heeft gepakt om iemand te bellen, dus ik was enorm verbaasd. Heel erg lief.
  • Ik had wat lekkere smaken thee gekocht en besteld en heb bijna elke dag wel genoten van een heerlijke kop thee.
  • Lieve mensen die op bezoek kwamen! Helaas waren het er niet veel, maar ik ben wel enorm dankbaar dat er toch mensen de moeite namen om me op te zoeken tijdens mijn herstel. Het is best pittig en eenzaam moet ik eerlijk zeggen, dus ik was echt blij als er even iemand was om mee te kletsen.
  • Voor het eerst weer even buiten de deur wat drinken. Het werd een heerlijke cappuccino met daarbij lekker een plak cake met slagroom. Echt genieten.
  • Een goede vriendin die niet in de buurt woont, maar wel langskomt om me te helpen in huis en voor me te koken. Ik was haar enorm dankbaar voor haar hulp, maar vooral ook voor de gezelligheid.
  • Een aantal mooie legpuzzels gemaakt. Mijn favoriet zijn toch wel de Wasgij puzzels. Bij deze puzzels maak je niet het plaatje op de doos, maar bijvoorbeeld diezelfde situatie in de toekomst. Het is dus een stuk lastiger omdat je niet precies weet wat je puzzelt. Ik hou wel van die uitdaging.
  • Mijn buren steeds beter leren kennen. Nu ik voornamelijk thuis ben, maar wel dagelijks even een rondje moet lopen, kom ik vaker mijn buren tegen. Gezellig om even een kort praatje met ze te maken.
  • Vaker de tijd nemen om te mediteren. Normaal gun ik mezelf daar eigenlijk geen tijd voor (en juist dan zou je het wél moeten doen, ik weet het), maar nu heb ik er meer tijd en daardoor ook rust voor.
  • Dat mensen rekening met je houden als je op krukken door de supermarkt loopt. Echt heel fijn, want dat maakt dat ik toch zelf mee durf te gaan (en degene die met me mee is aan te wijzen wat ze voor me moeten pakken, haha).
  • Voor het eerst weer naar een verjaardag. Ik wist dat het niet druk zou worden, dus dat gaf de doorslag. Ik ben even een uurtje geweest, maar dat was al ontzettend leuk!
  • De ontzettend lieve reacties die ik op mijn blog heb gehad de afgelopen tijd. Iedereen leeft zo enorm mee en er werd mij zelfs hulp aangeboden. Echt enorm lief. Dank jullie wel hiervoor!

13 gedachtes over “Zo simpel is dan geluk #101 | Puzzels en thee

  1. Beyoncé heeft dat nummer goed gebracht ook de clip vind ik prachtig.
    Dit zijn mooie momentjes die ik lees.
    Acht mocht ik dichtbij wonen ik kwam je ook even een middag gezelschap houden hahahaha.
    Geniet zo te lezen gaat het de goede kant op. Nog even en je kan de krukken ook vaarwel zeggen.

    Aum Shanti

  2. Dat zijn veel mooie momentjes. Ondanks de moeilijke tijd met je herstel, is het goed om te zien waar je allemaal dankbaar voor mag zijn. Dat helpt je waarschijnlijk om positief te blijven.

  3. Deze blogs lees ik altijd met een big smile op mijn gezicht! Fijne, kleine, dagelijkse dingetjes die ‘we’ maar al te vaak niet meer opmerken. En voor jou, in deze tijd, zijn ze dubbel belangrijk! Dat helpt je herstel… ❤

  4. Toch fijn dat je zoveel geluksmomenten hebt gehad de afgelopen tijd. Kan me voorstellen dat het niet leuk en eenzaam is zo na je operatie. En al die fijne (kleine) momenten helpen je gewoon weer net even wat beterder te voelen.

  5. Heel veel mooie momenten heb je meegemaakt, daar kun je weer even op teren. Wat fijn dat je die lichtpuntjes nog steeds weet te vinden, dat houd je overeind🍀🌻💞

  6. Pingback: Even bijkletsen #37 | Zwaar | Zo simpel is dan geluk

Helemaal leuk als je een reactie achterlaat!

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.