The Passion

The PassionGeloof ik in God? Nee. Toch kijk ik elk jaar weer uit naar ‘The Passion’. Hoewel ik het bijbelverhaal niet geloof, vind ik wel dat je er een wijze les uit kunt halen. Ik houd daarnaast van muziek en vind het ontzettend mooi hoe ze nummers vinden die precies aansluiten bij het verhaal. Nummers die vervolgens met heel veel emotie worden gezongen door de beste zangers en zangeressen van Nederland.

Dit jaar was The Passion extra speciaal voor mij omdat mijn muzikale held, Jan Dulles de rol van Jezus mocht spelen. Hoewel ik zelf een klein beetje het gevoel had dat Jan zich af en toe heeft ingehouden (hij kan nóg veel mooier zingen dan hij nu deed), ben ik ontzettend trots op hem! Hij doet dit toch maar mooi even zonder acteerervaring. (Oké, hij heeft in Volendam een keer de rol van Judas gespeeld in Jesus Christ Superstar.) Zijn stem weet mij keer op keer weer te raken.

De andere leden van de cast heb ik ook bewonderd. Simone Kleinsma die in de huid van Maria kroop en de nummer heel erg mooi en vol emotie zong. Stanley Burleson die onder andere het prachtige nummer ‘Oceaan’ van Racoon heel erg mooi ten gehore bracht. En in het speciaal wil ik Jamai Loman nog even noemen. Want hoewel ik groot fan ben van Jan, is Jamai degene geweest die mij het meest heeft geraakt. Hij deed het zoooooo ontzettend mooi. Ik werd er spontaan stil van en het kippenvel stond op mijn armen. Jamai is naar mijn mening boven zichzelf uitgestegen.

Graag wil ik de nummers delen die ik het mooist vond en die mij het meest hebben geraakt. (Eigenlijk zou ik ze allemaal wel willen delen.) Hopelijk kunnen jullie hier net zo van genieten als ik!

Bron afbeelding

15 gedachtes over “The Passion

  1. Ik vond dat ze het leuk hebben gedaan, maar ik vind eigenlijk alleen dat Simone echt goed kan zingen. Ik vind dat mannen toch mannenstemmen zouden moeten hebben, maar ach, zo was het ook leuk.

  2. Natuurlijk moest ik even langskomen bij jou ;-), dit naar aanleiding van een reactie bij Rianne. Zo leuk dat er een medeblogster is die ook fan is van Jan Dulles en de 3JS!!!
    Ik kom wel eens vaker bij je langs hoor!
    Groetjes, Trees

Geef een reactie

