Blogalicious #5

BlogaliciousBloggen is voor mij meer dan het schrijven van stukjes op mijn eigen weblog. Ik vind het namelijk heerlijk om andere blogs te lezen. Veel bloggers inspireren mij. Zij betoveren me met hun mooie woorden. Laten mij nadenken over dingen waar ik anders mijn gedachten niet snel over zou laten gaan. Nemen mij mee naar de mooiste plekken op deze wereldbol… Eigenlijk vind ik het zonde om hier verder niks mee te doen. Daarom wil ik zo nu en dan eens een overzicht maken van blogposts die mij raakten, op welke manier dan ook.

Egoïsme?

Hoewel ik egoïsme wat negatief vind klinken vind ik dat Lenneke een heel erg goed stuk heeft geschreven. Egoïsme helpt je verder. Zelf zou ik het geen egoïsme noemen, want ik ben van mening dat je bij egoïsme echt puur en alleen aan jezelf denkt. Voor jezelf kiezen vind ik dan toch net even wat anders en minder negatief. Sterker nog, het is in mijn ogen heel erg belangrijk om voor jezelf te kiezen. Natuurlijk is het ook goed om aan anderen te denken, maar je moet jezelf daar niet bij uit het oog verliezen. Het is belangrijk dat jij jezelf goed voelt, pas dan kan je iets voor een ander betekenen. Eerst dus goed voor jezelf zorgen en voor jezelf kiezen. Het is lastig, maar absoluut de moeite waard.

Perfectie

Perfectie is een woord waar ik altijd een beetje naar van word. Het is iets waar voor mijn gevoel veel aandacht op gevestigd wordt binnen onze maatschappij. Je figuurtje moet perfect zijn, waar natuurlijk perfect en gezond eten bij hoort. Je moet een geweldige baan hebben, die je natuurlijk moeiteloos combineert met je gezin. Daarnaast moet je je werk natuurlijk perfect uitvoeren en ook het zorgen voor je gezin moet je zonder fouten afgaan. Het perfecte plaatje. Volgens mij bestaat de perfecte mens echter niet. Sterker nog, wat is eigenlijk de perfecte mens? Daar heeft Paul het over in zijn blog over perfectie.

Veel beleven in kleine dingen

Geluk zit hem vaak in de kleine dingen. Zo simpel is dan geluk. Wanneer je geluk uit de kleine dingen kan halen ben je in mijn ogen een heel rijk  persoon. Ik ben dan ook blij dat het mij vaak lukt en schrijf hier regelmatig over op mijn blog. Elke dag probeer ik wel even te genieten van kleine momenten. Jantine schreef er een blog over waar ik mij helemaal in kan vinden: Veel beleven in kleine dingen. Ze beschrijft hierin hoe je ook in de kleine dingen het avontuur kan zoeken en hoe zij dat zelf doet. Het ligt er maar net aan hoe je naar dingen kijkt.

8 gedachtes over “Blogalicious #5

Geef een reactie

