Een bijzondere diploma-uitreiking

Diploma-uitreikingHet behalen van je diploma en een diploma-uitreiking zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. De hele klas was geslaagd dus we konden het in ontvangst nemen van ons diploma met zijn allen vieren. Het was heel erg fijn om elkaar allemaal weer even te zien en afscheid te kunnen nemen. Helaas was een van mijn vriendinnen er niet bij omdat ze op vakantie is. Heel erg jammer. Mijn moeder en oma waren gezellig mee. Voor mijn vader (hij heeft MS) zijn dit soort dingen helaas niet meer haalbaar en mijn zus was aan het werk. We wisten in eerste instantie niet zo heel erg goed wat we konden verwachten, het werd echter een prachtige avond.

Eerst moesten we allemaal een eed afleggen. Als doktersassistent heb je beroepsgeheim, met het afleggen van de eed beloof je dat je je hier aan zal houden. Een belangrijk begin van deze mooie avond.

Vervolgens werden we een voor een naar voren geroepen. We werden toegesproken door onze mentor met prachtige woorden en mochten vervolgens ons diploma ondertekenen. De toespraak die ik kreeg was heel erg mooi en wil ik graag met jullie delen.

Bij jou zit schoonheid van binnen en van buiten. Je straalt een serene rust en kalmte uit. Het vermogen om van alles en altijd te leren is jouw eigendom. Je bent een fantastisch mens en ik hoop dat je doorgaat met leren.

Woorden waar je stil van wordt.

Daarnaast kwam nog een foto van mij en drie vriendinnen uit mijn klas voorbij met de tekst: ‘Vrienden voor het leven’. Een rake tekst, want in die anderhalf jaar samen in de klas is echt een geweldig mooie vriendschap ontstaan. Het voelde meteen goed met zijn vieren en vanaf het begin zijn we onafscheidelijk geweest in de klas en spraken en zagen we elkaar ook regelmatig buiten de opleiding. Ik weet zeker dat we nog hele mooie dingen gaan beleven samen en ben ontzettend dankbaar dat ik deze meiden heb leren kennen.

Sowieso hadden wij een hele fijne klas, wat door onze mentor en leraren nog een aantal keer werd benadrukt. We hebben voor hen nog een speech gehouden (ik was natuurlijk weer een van de gelukkigen die dat mocht doen, zucht) en cadeau’s uitgedeeld. Daarna was het tijd voor een groepsfoto en een gezellige borrel met heerlijke hapjes. Het was echt een fijn samenzijn en een prachtige avond.

40 gedachtes over “Een bijzondere diploma-uitreiking

  1. Pingback: Zo simpel is dan geluk #33 | Zo simpel is dan geluk

  2. Pingback: De laatste dag van het jaar |

Helemaal leuk als je een reactie achterlaat!

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.