De Blog Top Drie Tag

dreamgirlsOp bloggebied begon het nieuwe jaar erg goed voor mij. Ik werd door Wendy genomineerd voor de Blog Top Drie Tag! Heel erg leuk, dank je wel Wendy! Hoewel het niet de meest originele start van het jaar is, heb ik hem zeker wel ingevuld. Dat was overigens niet eens zo’n heel gemakkelijke opgave! Want waar vind ik wat mijn populairste posts zijn en wie de meeste reacties heeft achtergelaten? En wat wil ik eigenlijk met mijn blog bereiken?

De regels

  • Link naar deze blogpost.
  • Gebruik als illustratie je favo plaatje dat iets te maken heeft met het getal drie.
    (Stiekem heb ik gewoon de eerste foto die ik tegenkwam en iets met het getal drie te maken heeft gebruikt! )
  • Beantwoord de elf vragen op jouw manier.
  • Nomineer twaalf andere bloggers en laat hen weten dat je ze genomineerd hebt.

De vragen

Welke drie dingen zijn voor jou onmisbaar bij het bloggen?

De eerste twee dingen die mijn te binnen schieten zijn mijn laptop en inspiratie. Ik schrijf mijn blogjes echt altijd op mijn laptop. Op mijn tablet of telefoon zou ik dat echt niet kunnen. Daarnaast heb ik inspiratie nodig om een blog te kunnen schrijven. Eigenlijk best wel vanzelfsprekend. Nummer drie vind ik vrij lastig om te bedenken. Wat voor mij vooral nog belangrijk is, is dat ik geen zware pijn of hoofdpijn heb. Op zo’n moment lukt het me echt niet om te schrijven.

Welke drie dingen mogen niet op een blog ontbreken?

Daar hebben we moeilijke vraag nummer één al. Wat eigenlijk heel erg voor de hand liggend is, maar toch zeker niet mag ontbreken op een blog: leuke blogposts! Dat is immers de reden waarom ik iemand zijn blog bezoek en lees. Daarnaast vind ik het altijd erg leuk als ik wat meer over iemand te weten kan komen op bijvoorbeeld een about-pagina. (‘Waarom is je eigen about-pagina dan zo minimaal?’ ‘Shhht, daar ga ik aan werken.‘) Bovendien vind ik het fijn als een post goed leesbaar is. De lay-out hoeft mij niet per se aan te spreken, maar de tekst moet wel goed leesbaar zijn.

Over welke drie onderwerpen schrijf je het liefste?

Het liefst schrijf ik over de grote en kleine dingen die het leven mooi maken. Ik heb hier ook een speciale ‘rubriek’ voor, Zo simpel is dan geluk. Daarnaast gebruik ik mijn blog graag om hersenspinsels te delen. Dit kan gaan over mijn gezondheid (uitlaatklep) maar ook over dingen die ik hoor en zie. Als laatste vind ik het leuk om te delen wat ik heb meegemaakt. Leuke uitjes of een bijzonder moment. Kortom, de drie dingen waar ik het liefst over schrijf zijn zo breed dat het alsnog niet echt drie specifieke dingen zijn.

Wat zijn de drie populairste posts op je blog?

Deze vraag heeft mij heel wat zoekwerk opgeleverd, ik heb niet zoveel met statistieken. Maar als ik het goed heb zijn de volgende posts het meest populair:
Vriendschap van één kant | Blijf je nu weg Jaap? | Quote: Loslaten
De middelste is zo populair omdat de 3Js mijn blog geretweet hadden, dus nummer vier zal ik ook even noemen: Ziek, Zwak en misselijk!

Welke drie dingen wil jij uitstralen/bereiken met je blog?

In eerste instantie blog ik voor mezelf. Ik vind het fijn om mijn gedachten te kunnen delen en dingen van me af te kunnen schrijven. De interactie met andere bloggers is een bijkomstigheid die ik ook erg leuk vind. Het is interessant om te lezen hoe anderen over dingen denken en soms toch ook wel heel erg fijn om een bemoedigende reactie te krijgen. Nu ik er wat dieper over nadenk wil ik met mijn blog uitstralen dat geluk hem in de kleine dingen zit. Dat je ook gelukkig kan zijn en kan genieten als het leven even niet mee zit. Het zou mooi zijn als ik met mijn blog anderen kan aanzetten om ook te genieten van het leven en de kleine dingen.

Via welke drie social media is jouw blog te volgen?

Mijn blog is te volgen via Twitter en Bloglovin’. Dat zijn er maar twee, sorry!

Wat zijn drie voor- of nadelen van bloggen?

Nadelen vind ik eigenlijk vrij lastig om te bedenken. Het enige en grootste nadeel is de tijd die erin gaat zitten en die ik door mijn gezondheid niet altijd heb.

Voordelen zijn er heel veel en heb ik eigenlijk ook al besproken. Het is fijn om je gedachten kwijt te kunnen en daarmee een soort van uitlaatklep voor mij. Daarnaast vind ik het heel erg leuk om interactie te hebben met andere bloggers en zou ik daar eigenlijk nog wat meer tijd in willen steken.

Welke drie lezers laten de meeste reacties achter?

Gebaseerd op de laatste 1000 reacties (gebaseerd op alle reacties kan ik dus niet vinden) zijn dat: Thomas Pannenkoek, Minoesjka en Chrissebie. Mijn dank is groot. Ook aan alle anderen die hier (regelmatig) reageren!

Wat zijn jouw drie favoriete blogs van andere bloggers?

Eigenlijk doe ik heel erg veel mensen tekort als ik drie favorieten noem. Ik volg heel erg veel blogs met heel veel plezier! Ik zie overigens dat ik mijn blogroll nodig eens moet aanpassen. Anyway, aan de andere kant is het ook wel erg leuk om even drie bloggers in het zonnetje te zetten. Daarom toch drie blogs die ik graag lees.
Wiebeltjes | Vivians Vocabulaire | Dagdromend

Over welke drie onderwerpen lees je het liefste bij andere blogs?

Het liefst lees ik persoonlijke blogs. Ik vind het erg leuk om te lezen wat iemand heeft meegemaakt of wat iemand bezighoudt. Ik vind het daarbij best wel lastig om drie specifieke onderwerpen aan te geven.

Welke drie blogtips heb jij voor andere bloggers?

Eigenlijk heb ik één tip voor andere blogs. Blog over de dingen die jij leuk en interessant vind en doe vooral waar jij je goed bij voelt!

De nominaties

Volgens mij is dit nog wel het lastige onderdeel van deze tag. Ik heb deze tag al heel erg veel voorbij zien komen, ik weet alleen niet meer precies bij wie. Ik hoop dus dat onderstaande mensen de tag nog niet eerder hebben gehad en het leuk vinden om hem uit te voeren. Zo niet, dan doe je gewoon net alsof je deze nominatie niet gezien hebt. 😉

  1. Minoesjka2
  2. Houden van het leven
  3. Chrissebie
  4. Wiebeltjes
  5. Vivians Vocabulaire
  6. Threads of an old life
  7. Thomas Pannenkoek
  8. I live for my dreams
  9. Gewoon Paul
  10. Flavie
  11. Gelukkig mezelf zijn
  12. Zonneharp

28 gedachtes over “De Blog Top Drie Tag

  1. Dank je wel voor de nominatie. Ik ben zeer vereerd.
    Ik heb hem aan het eind van het jaar al in ontvangst mogen nemen maar heb hem nog niet ingevuld. Dat komt later….

    Ik wacht nu even op een derde nominatie. Dat lijkt mij wel gaaf… 😉

  2. ik leerde weer ietsje van je bij (ik wist ook al veel hé)!
    Ik ga deze tag overslaan, ik ben sowieso al geen liefhebber van die verzoekjes, en heb er zelfs nog eentje openstaan waaraan ik werk. Het wordt de laatste tijd wat teveel van hetzelfde. Ik hoop dat je mij niet kwalijk neemt…

  3. Pingback: De Blog Top Drie Tag | Thomas Pannenkoek

  4. Hee, leuke blog heb jij. Ik ben er nog maar net, maar je maakt me nieuwsgierig! Ik ga eens even verder snuffelen. Grappig, soms heb je bij blogs die je leest een soort klik 🙂 herkenning ofzo. Anyhow, nice to meet you.

Helemaal leuk als je een reactie achterlaat!

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.